Gaston vann nybörjarklass på Working-test i Gränna!!!

Min fantastiske kille skötte sig strålande på workingtest i Gränna idag.  Inte en minsta, ens pytteliten tendens till knallning vare sig på vatten eller land. 

Jag satt och degade på sten när det var prisutdelning. Kanonfint väder och solen brände lite på kinderna. När det var dags för ettorna att kliva fram så ropade de upp startnummer 12. Gaston och mitt nummer! Att inte jag ramlade av stenen, jag blev så himla glad och är fortfarande otroligt glad, mallig, stolt och på gränsen odräglig.

Jag gick med Maire (tack för att du är en sån  pärla). Vi fick börja med en markering uppe på ett berg. Gaston hämtade hem den utan större krusiduller.

Vidare till en enkelmarkering på vatten och en på land. Det enda jag tyckte Gaston kunde gjort lite snyggare här var att skaka sig lite mindre diskret.... Han höll dock i dummiesen hela vägen och inte någon tendens att släppa för att skaka sig. Markeringen på land, jag vet inte vad jag ska säga för han susade ut, hämtade den och lämnade av den, kändes helt enkelt bara jättebra.

Nästa station var en walk-up. Jag, domaren och skytten gick på linje, det gick av ett skott och en dummies föll. Gaston skulle då sitta kvar medan jag gick och hämtade dummiesen. Sen gick vi fot en bit till och så var det klart. Gaston skötte sig galant. Satt som en stenstod och gick fot som han skulle.

Nästa station var två enkelmarkeringar. En ganska synlig och en som hamnade lite dolt. Gaston ut och hämta och lämnade av. Vi fick gå fot även här innan markeringen. Kändes också bara bra.

Sista stationen var en dirigering. Gaston satt hos mig och fick se en markering falla. Sen fick vi gå med lös hund fram en bit för att skicka en dirigering på markeringen. Här gick Gaston lite för långt ut och jag, hade ju inte pipan i munnen som rutinerade människor har, utan började veva efter den. Gaston brydde sig inte nämnvärt om vad jag höll på med för han fick sin dummies i vind och kom hem med den till mig. Känslan var - upps, det gick ju bra här med.

Vis av erfarenhet (den otroliga erfarenheten av två WT och då speciellt efter sista) så sa jag till Maire att jag tycker det känns jättebra idag. Han har INTE knallat, han har inte haft dåliga avlämningar och han har gått fot bra. MEN sen vet man ju aldrig vad domarna ser.

För Maire gick det både bra och mindre bra. Hon fick en jättetarvlig vattenmarkering där dummiesen mer eller mindre var under vattnet... Inte lätt att få vind på en sån. Nåja, goa Maire är ju alltid go glad för det.

Jag tycker det var en jättefin miljö och det var FANTASTISKT roligt (lät inte riktigt så innan jag startade). Har träffat massor av trevliga människor idag, igen. Blir så glad när folk kommer fram och gratulerar och man känner att de verkligen tycker det är kul att det har gått bra.


Här är ett kort på världens i särklass bästa Gaston!

image99

Vi satte upp alla hundar (jag fick inte med alla med min kamera), rätt häftigt: (Gaston sitter framför stenen med blått koppel).

image100


Sen fick han syn på en pudding på andra sidan om sig...

image101

Jag var tvungen att uträtta vissa behov också, alla som känner mig vet kanske om mina fobier vad det gäller toa. Men som ni vet nöden har ingen lag. Bara att blunda och släppa loss.
image102

Vilken dag, det känns som jag svävar fram. Ska nu sväva ner i soffan en sväng innan jag tar tag i kvasten och svävar fram över hemmets golv.

När det gäller hundträning så får vi nu koncentrera oss på spår och bruks inför nästa helg då det blir start i lägre klass. Spännande, spännande! I brukset känner jag mig dock otroligt mycker mer avspänd och trygg. Där vet man vad som förväntas av en på ett helt annat sätt. Kanske därför jakten känns så himla spännade, helt oförutsägbart!

Ha en härlig helg, det återstår mycket av den ännu!
Hej svejs från en superlycklig Ing-Marie och hennes WT-hund Gaston

Kommentarer
Postat av: Catherine & Viggo

BAMSEGRATTIS till segern!!! önskar hon den förvirrade med gul hund

2008-04-05 @ 18:03:13
URL: http://web.telia.com/~u81005593/index.htm
Postat av: Fia & Vega

Grattis till segern idag, vad duktiga ni är!!!

Önskar Fia & Vega(som är kusin med Gaston)

2008-04-05 @ 19:14:05
URL: http://www.123minsida,se/vega
Postat av: Carina Sjögren

GRATTIS !
Till er seger, och tack för ditt grattis.
Hoppas vi ses i Högsby.
Hälsningar Carina

Postat av: Gerkan

Grattis Broder!!!!
Jeg er veldig opptatt av Damer om dagen...., noen lekre der borte hos deg??

2008-04-05 @ 23:00:16
URL: http://www.gerkan.com
Postat av: Maire Pyrrö/Kennel Aim Highm

Mega puss till Gaston som gjorde ett proffsigt jobb på WT Gränna. Men bakom varje framgång ... finns en Ing-Marie ..GRATTIS TILL ER BÅDA.
Kram maire

2008-04-06 @ 08:34:54
URL: http://www.kennel-aimhigh.se/
Postat av: Helene å Inja

Grattis till segern! Jättekul! Vad duktiga ni är! Kör hårt nu i veckan till brukset så ska det fixa sig åxå!
Jag kom på för en stund sen att jag har visst måndagsträningen imon... Syns då!
Kramar
H

2008-04-06 @ 12:27:04
URL: http://www.123minsida.se/Helene1
Postat av: Helena, Baidoff o lilla Spira

Nämen GRATTIS Ing-Marie!! Va himla kul o komma först fram på pallen på ett WT!! Som du säger, brukset är ju lite mer förutsägbart så där vet man ju om man gjort något fel.. jakten e ju superkul - helst när det går så här bra!! Då har ju träningen funkat =) Ska bli superkul o påbörja jakten igen nu med en ny liten förmåga ;) (just nu helt oförstörd o ovetande.. ha,ha) ha de så gott, vi hörs! Kram från oss

2008-04-06 @ 14:46:24
URL: http://www.helenashundliv.com
Postat av: Ulrika, Mats, Vilja, Izac & Tissla

SUPERGRATTIS!!

Ni glänser ju vad ni än tar er för... härligt!!

Lycka Till nästa helg säger vi nu om vi inte synes eller höres innan..

2008-04-06 @ 15:18:09
URL: http://web.telia.com/~u22515698
Postat av: Anna-Lena W

Stort grattis till WT-vinsten, bra jobbat! Lycka till på spårtävlingen - ska bli kul att läsa rapporten :-)
Kram A-L & gänget

2008-04-08 @ 09:08:44
URL: http://www.svartalwen.com
Postat av: Lotta, Troja & Puma

OJ..... Vad är DET HÄR som jag missat ????????
Får väl skylla på alldeles för lite surfande,

G R A T T I S
I N G M A R I E
&
G A S T O N

Ni är ju bara sååååååååååååå himla BÄST :) :)

Förstår din känsla.... för inget bättre finns än när man går genom ett WT eller jaktprov och allt bara sitter där !

KRAM på er

2008-04-08 @ 13:37:14
URL: http://www.friden.de
Postat av: Pernilla, Tilly & Glimma

Shit pommes frites vad man missar då man ingen dator har!!! **MEGAGRATTIS** till WT-vinsten!! Härligt jobbat.
Har två datorer och bägge har vart sönder men nu är den ena igång så jag passar på att titta runt lite bland sidorna.

Än en gång GRATTIS till dig & din duktiga Gaston!!
Kram från oss.

2008-04-08 @ 18:57:10
URL: http://hem.bredband.net/pernsand

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0