Äntligen - promenad med Lovis, träning med kompisar och familjen är på ingång

Hittade mig själv på nätet...              
                                                                 image109


Så röd är min näsa och så glad är jag.

Vi började hurtigt med en timmes promenad, därefter hoppade vi in i bilen och stack iväg till träning - trodde vi. Jag fick för mig att skicka ett mess till Helene och säga att vi var på g och om hon var klar också. Näe, fick jag till svar, träningen är kl 17.00. Se där ja, det fick bli ändrade planer. Vi stack till Lovis och Nilla. Gaston jätteglad som fick busa med Lovan och  jag fick träffa min goa kompis och snacka lite ditten och datten. Det jag blev gladast för var att Gaston inte var tokig i Lovis trots att hon bor ihop med en höglöpande tik. Det ni!

Efter promenaden åkte vi hem och körde en rallarstädning = städat där det syns.

Kl 17.00 var vi i Barnarp och tränade lydnad tillsammans med Martin, Anneli S, Anna T och Helene. Jädrans vad bra det gick idag. Fattar inte vad som hände, linförighet, framförgående och kryp det bara fungerade. Vill minnas sist jag tränade att jag var i upplösningstillstånd över min flanige flane. Idag fick han MEGA-störning när han stod still på framförgåendet och jag skulle precis gå fram till till honom. Då kommer det en fotboll farandes mitt framför nobban på Gaston och han stod kvar. Killen bad tusen gånger om ursäkt och trodde garanterat inte jag var klok som bara skrattade och jublade när min Gaston stod kvar som ett ljus. Tror ni Gaston kan ha blivit blind? Nåt konstigt är det, fråga mina tjejer hur många hela fotbollar vi har i den här familjen - NADA, noll, zero, finns inga. Någon, svart med fyra ben och inte krulligt hår, har tuggat hål på varenda en.

Vilken härlig dag det har varit - whao, precis vad vi behövde jag och flanen. Nu längtar jag ihjäl mig efter att familjen ska komma hem, beräknad ankomst runt 21.00. Då ska jag stå där som en äkta bullmamma med äppelröda kinder (eller näe, det får bli äppelröd näsa, nästan samma sak) och ta emot dom med lite mysigt kvällsfika.

Imorgon sticker Gaston och jag tillsammans med Marie och labbehanen Emil på FART test. Ska bli jättespännande och höra vad Håkan och Carina säger om min kille.

Ha det bra alla, kul för Pernilla med Glimma att MH:t satt som det skulle. Varför skulle det inte?? Men man är ju alltid lite pirrig innan i alla fall.

Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Cecilia Johansson

Grattis till WT-segern i Gränna! Jag såg aldrig din hund in action, men poängen var ju minst sagt imponerande!

mvh
Cecilia

2008-04-13 @ 19:49:22
Postat av: Gerkan

I dag er det meg Anne Lise som har en kommentar;-)

Tror vi er ganske så like du og jeg, høyt oppe når ting går bra og laaangt nede når det ikke er så bra!
MEN brødrene G er bare supre de;-)
Det nærmer seg mai....

Anne Lise

2008-04-13 @ 21:00:21
URL: http://www.gerkan.com
Postat av: Gerkan

I dag er det meg Anne Lise som har en kommentar;-)

Tror vi er ganske så like du og jeg, høyt oppe når ting går bra og laaangt nede når det ikke er så bra!
MEN brødrene G er bare supre de;-)
Det nærmer seg mai....

Anne Lise

2008-04-13 @ 21:01:06
URL: http://www.gerkan.com
Postat av: Cecilia och Lipton

Så har jag minnsann hittat din blogg! :D
Härligt att höra att du är på bättringsvägen! Och visst kan Gaston, alla måste väl ha få sina små flams-perioder? ;)

Lipton har minnsann också gjort MH idag. Det var väldigt roligt, och min grabb skötte sig perfekt! Men FART-testet var nog faktiskt ännu mer spännande, plus att man fick en massa bra tips. Lycka till imorgon! Ser fram emot att höra/läsa hur det gick!

Cissi och Lippe-tippe

2008-04-13 @ 21:23:42
URL: http://www.hapenidi.se
Postat av: Anonym

Härligt att du är kry igen :). Så kul med FART-test, kommer bli en kanondag, jag lovar !

Själv har jag äran att gå Elitinternat för just Håkan & Carina på torsdag-fredag... i den underbara miljön HAGEN :). Känns den igen ?? Hoppas vara fullproppad med tips, idéer och inspiration sen.

KRAM KRAM

2008-04-14 @ 00:08:49
Postat av: Maire Pyrrö/Kennel Aim Highm

Hälsa Håkan och Karina från mig.
Ha nu så kul Ing-Marie & Marie, ni får en dag ni sent kommer att glömma.
Kram maire.
Ps, kör lugnt.

2008-04-14 @ 08:57:31
URL: http://www.kennel-aimhigh.se/
Postat av: Anneli

Gissa vem som ligger i soffan idag?! Inte så sjuk som du var men tillräckligt för att vara hemma med gott samvete. Ska hasa runt lilla skogssvängen för sambon var inte sugen på hundpromenad kl. 05.40 när jag hostat sönder hela natten för honom...

2008-04-14 @ 09:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0