Eventuellt kan Gunde hört ordet ligg

Idag kunde han det?!? Märkligt, igår hade han aldrig någonsin hört talas om detta mystiska ord - ligg, men idag satt alla tre skiftena vid några olika tillfällen. Hoppas det nu inte flyger ut något annat ur hjärnan nu när ligg tagit plats.
 
Efter en vecka där jag knappast nött häcken på brallorna jag haft utan snarare slitit på sulorna. Det har varit rätt mycket att göra, kul men ibland lite stressigt. Inte så bra med denna hysteriska värme i alla lägen... Våra fina vi jobbar med far rätt illa i värmen och det gör ju lite ont i en.
 
Vi avslutade veckan hos en person som vi känt sedan vi började utbildningen till vårdhund Gaston och jag. Personen blir så innerligt glad när Gaston dyker upp så en tår letar sig fram på personens kind, ja ärligt talat, snudd på min med. De har så häftigt förhållande de där två. Jag sitter typ av tiden när jag är där. Personen grejar och fixar med Gaston och hela tiden får han höra vilken trevlig hund han är. Känner mig rätt stolt när jag sitter där vid sidan om och bara kollar läget.
Trots en olidlig värme för en grabb som tvingas gå runt med päls så kämpar han på. Jag försöker verkligen anpassa aktiviteterna och de gamle vi är hos har full förståelse. Vårdhundsgrejen är definitivt ett av de projekt som jag kört igång som jag är mest glad över. Det finns ju andra jag inte riktigt är lika glad över som
t ex vansinnetsprojektet. Jag borde hugga en dyna och börja sy ett nytt fodral till, bara FEM eller om det är sex djävulskdynor kvar. Eller näe, jag skiter i det och tar det imorgon.
 
Fina, fina Gaston
 
På tal om något helt annat fick jag ett helt underbart mess från Gundes dagmatte igår, det stod "Näe, nu går det för långt (här fick jag hjärtat i halsgruppen och undrade vad i helsicke jag missat nu), Vår A vill komma hit enbart för att träffa Gunde, Inte för vår skull!!!" Kan ni fatta vilken sagolik tur vi har som fått just dessa två underbara personer som dagmatte/daghusse till vår fina Gunde. De är guld värda och lite till.
 
Hade tänkt träna lite ikväll men Gunde ligger totalt utslagen och snarkar. Jag är inte heller så där ap-pigg så vi skiter i det och gör ALLT imorgon. Ska på 50-årsfest imorgon och det ska bli kul.
 
Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0