Semestern snart over and out!

Vi har haft 3 fantastiskt sköna veckor och är nu inne på sista semesterveckan. Första veckan var vi hemma och gjorde inte många knop. Andra veckan drog vi till Kungshamn. Vi var på samma camping förra sommaren och blev precis lika nöjda i år. Det är ju inte mycket folk kvar på campingarna så här sent och det gör ju ingenting. Vi utnyttjade samma fina brygga och ligga och sola vid i år  som förra året. Vi träffade samma trevliga inhemska befolkning i år igen. En helt jäkla underbar vecka med mycket bad i havet och promenixer på klippor. Jag älskar västkusten.
 
En av alla härliga fikastunder
 
Gunde <3

Gaston <3 (detta är inte från Kungshamn utan från Ugglarp)
 

Brygga vid Havstensund
 
Ett måste när man varit på Smögenbryggan

Efter en sjukt skön vecka på familjen Örns camping åkte vi hem för att lämna av Ia som började på sitt nya jobb. När vi laddad om så åkte vi iväg ett par dagar till Falkenberg. Många bad blev det för både oss och hundarna. Speciellt Gunde ÄLSKAR detta att bada. Kära nån, han är som ett barn på julafton. Rusar i och galopperar runt som en tok. Simmar som en galning och är bara så lycklig! Ugglarp är verkligen så himla fint! Hundvänligt - me like!
 
 
Efter några dagar drog vi hem för att vara med på goa, fina Linda och Magnus bröllop. En vigsel i en av deras hagar. Det var så himla fint och vi hade så jäkla kul hela dagen/kvällen. Whao!

Deras fina hästar och vagn fick också vara med på ett hörn.
 
Efter denna underbara dag var jag med Martin och spårade. Jag blir så himla in i hjärtat glad för Gunde han spårar på som han aldrig någonsin haft några som helst bekymmer. ÄNTLIGEN! Hade det inte varit för Martin och Emma hade jag gett upp för minst ett år sedan. Nu känner jag att jag kan tänka mig att kolla på en lägre klass och tävla i höst. Grejen är bara att få till krypet med. Den lilla detaljen gulp.
 
Igår hade vi en jättehärlig dag tillsammans med Gundes dagmatte och daghusse. Vi tog med dem på en dagstur. Vi åkte först till Hästholmen och åt wienerschnitzel (det vill säga de åt det och jag åt fisk :)). Sen åkte vi vidare till Ljungsbro och Cloetta mums, mums. Vidare till Bergs slussar där vissa fick bada medan vi andra mest studerade livet i slussarna. En förbaskat trevlig dag hade vi med två för oss mycket betydelsefulla människor. Dagmatten har fyllt jämt och Gunde överraskade med en tavla som den fantastiska Lotta Stockhaus har målat. Jag fullständigt älskar den kvinnans tavlor.
 

Visst är den läcker?
 
Idag har jag kört igenom hela elitlydnadsprogrammet med Gunde. Allt utan hopp, det fick bli metallapportering utan hinder. Jag är nöjd med många grejer, främst att grabben fixar 10,5 minut tävlingsträning med tävlingsbelöning. Mycket glad för det är jag när jag tänker efter. Zätat, rutan, dirigeringsapportering, inkallning, vittring och fjärr var helt ok. Vi har usla ingångar som måste förbättras punkt slut. Sen har vi det lilla momentet fritt följ som tack gode värld såg bättre ut på videon än vad det kändes. Inte helt enkelt att filma eller rättare sagt hålla sig där videon har en chans att filma om man säger så men det lilla jag såg var helt ok men det som förmodligen inte var med på filmen då var en vidrigt dålig språngmarch och vinklar i den. My god!!! Usch, orkar inte! Jo, det gör jag för nu ska jag banne mig ut och testa en elit punkt slut.
 
Hej svejs!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0