Vi kämpar på!

Försöker ta det lugnt med Gunde och hans tass men vi är inte alls överens där Gunde och jag. Han vill busa och rusa runt i tillvaron och jag är som värsta bromsklossen och hör mig själv tjata nej, lugna ner dig men nej, sluta nu, lägg av, lugna ner dig. Hur kul är jag på en skala??? Stackars grabb.
 
Igår spårade jag med killarna och Gunde skötte sig strålande. Detta trots att det var varmare än varmt. Han yrade lite i en vinkel annars så höll han nosen i spåret.
 
Idag har jag varit och hjälpt till på klubbens elitspårtävling. Jag skrev på lydnaden. Jag gillar det. Kul att se och även att höra domarnas kommentarer. Det var tamme tusan 200 grader varmt nere på lydnadsplanen och jag hade inte någon solskyddsfaktor på mig. Det känns. Gunde var med och låg i bilen till och från. Vi hade hittat en jättefin plats under några träd så han hade det så svalt och skönt. När min insats var över på tävlingen så gick jag lite med Gunde och tränade i värmen med så klart. Han var pigg och go. Klart han flåsar som en tok men han tycker det är kul och det är ju - ja, kul.
 
Vi körd en träningstävling på eftermiddagen. Vi var bara fyra som körde men det var synnerligen lärorikt. Min plan var
1) Ingång på plan (tanken var att vi skulle gå in på planen ihop, Gunde hade inte alls samma plan kan jag säga)
2) 10-15 sidoförflyttningssteg åt höger, några bakåt och några framåt (inte heller här var vi riktigt överens om vad jag menar med ordet fot).
3) Zätat - helt tävlingsmässigt. Det fixade Gunde skitbra. Jag är totalt novis vad det gäller detta märkliga moment. Med Matisse körde vi ju den så kallade dumrutan. Nu ska jag klara av att hålla 0,5 m mellan Gunde och konan och gå en rak linje och sedan gå förbi Gunde på ett avstånd av 0,5 m. Ni fattar ju? Helt sjukt. Jag fick godkänt men det var banne mig inte mer. Gunde tog något steg på ställandet och rörde en tass när jag var bakom honom på sättandet så han fick väl godkänt. (Jag tycker han låg för långt fram i fria följet vilket de andra inte tyckte).
4) Skicka till kona med musmatta bakom. Det fixade han galant!
 
Summa summarum - kul Ing-Marie, träna INGÅNGAR PÅ PLAN!!!!!!! igen och igen och igen. Fasen, känns som vi hållit på med det sen vi började träna lydnad. BLÄ!!!!! Sen detta med fria följet. Suck.
 
Alltså, du där uppe - SKÄRP DIG!

Ja, ja. Jag vet ju vad vi kan träna vidare på igen och igen och igen.
 
Imorgon tar vi nya friska tag.
 
Det ska va' gött och leva, annars kan det kvitta. En av Gastons favoritaktiviteter.
och så en liten skakning på det.
 
Nähä, bara att inse att kvällen är sen och en ska upp tidigt imorgon igen.
 
Ha det gott!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Agneta Strömwall

Bara in och läser hur ni har det. Lämnar ett avtryck så du ser att vi har koll.

2014-05-02 @ 10:50:25
URL: http://duckstream.se
Postat av: Warrenzoomo

I have been so thrilled that I happened upon this internet-site! Not alone has it resulted in being particularly worthwhile for my opinion in conditions of getting insights on topics on a myriad of matter, but it is also been a first-class way in my situation to link with different males who actually have similar concerns. I found incidentally so a large amount of effective tips and techniques at this point who've unquestionably aided me inside daily presence, and i cannot hold out to broadcast this web site with my comrades. Also, I be able to determine that the can benefit lots of important records that the majority of they will come across with you besides. I most certainly will surely be re-examining this online store over and over once more,, as you have regularly something captivating and engaging to pinpoint. say thanks a ton for constructing this first-class network, and I can't hold off to broadcast this reference or resource with my acquaintances. I realize that they're going to respect the cherished particulars that they may be able get a hold of here likewise. I'm going to for sure be retesting this website online time and time once again, as you have repeatedly ideas original and promoting to pinpoint. Say thanks a lot for shaping such an top-notch base!

I am vastly grateful for finding this internet-site, considering it has gave me with exceptional practical knowledge and content I always can ever choose in my personal and skilled professional living. I'm able to positively be broadcasting the word as regards to this superb web presence to my family and will maintain to come back to it regularly for techniques.
if you'd like to study more info on such a content have a look at the site: [url=https://ethanfilmandphoto.com/blog/]Great Marsh Estate Wedding Video towards Harpers Ferry, WV[/url]

2023-06-04 @ 17:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0