Jag säger då det, en härlig dag på Tomten bk!

Jag släpade mig upp kl 04.15 och det var så till och med hundarna undrade om det slagit över totalt. Gunde trumpetar ju ut sina gäspningar så förmodligen vaknade halva Skärstad när vi gick morgonpromenaden. Jag fick sjunga med radion hela vägen till Falköping plus dricka kaffe hysteriskt. Så jäkla trött. Väl framme var det snorkall vind men varmt i solen. Skumt väder. Jag drog startnr 6 och vi började hela tävlingen med plats. Efter den var det spår som gällde för halva gruppen (där jag ingick) och resten körde lydnaden först.

Gaston strulade till det på upptaget och jag kan bara konstatera att JAG ska aldrig mer uttala mig om vad jag tror att jag ska få för betyg när Gaston inte gör som han brukar. Hans vanliga jag är att glida ut och svischa iväg antingen åt ena eller andra hållet. Han brukar inte stå som en tönt eller marschera ut helt märkligt åt ena hållet.  Troligen fick han vind på ingångsspåret men ja, skitsamma vi fick 9-9 i betyg. Sen nosar han återigen upp alla pinnar. Det är ju inte klokt vad glad jag är över detta. Vi har tävlat tre tävlingar i år och han har haft med alla pinnar hem. Så skönt!

Sen var det lydnad. Rätt ok fritt följ. Jag tycker han var ofokuserad men betyget gav 8-9 så det såg nu bättre ut än vad det kändes. Inkallningen sent ställande (men han stod) ja, jag orkar inte skriva alla betyg men det som jag var mest glad över var framåtsändandet där han galopperade på inkallningen och gick som han skulle. Betyget blev 8-7,5. De drog på att han stannade upp, jag är bara glad att han inte stod kvar där och väntade in mig utan kom i GALOPP tillbaka. Tji hu! Metallen tappade han, hm inte bra och hoppet så fick jag dra till med dubbelkommando igen (andra tävlingen i rad, alltså något jag måste ta tag i).

Uppletandet - 10 - 10. Tror ni jag var överlycklig? Jäpp, goe, fine Gaston galoppade runt och plockade fina MJUKA skinngrejer. Superkul!

Summan av kalaset blev 582,25 poäng. Hur retligt nära ett cert som helst men jag bestämde mig för att verkligen suga i mig det som vi gjort bra.

Vi hade en skittrevlig dag med många trevliga människor. Vi hundmänniskor är nog ett himla socialt släkte. Man babblar och bubblar med alla (nå, nästan med alla).

Sista hunden körde sitt uppletande och vi gick tillbaka till stugan. Jag gled in till resultattavlan för att se hur det hela slutade och inser att vi hade vunnit. Jag fattade absolut ingenting, jag var övertygad om att en "sån där" 600-poängare var med någonstans i listan men icke. Tvåan fick 581 och trean hade något sådant också. Så lyckades vi skrapa ihop mest och vann. Helt galet!

Hem åkte vi med en jättefin ljuslykta, 15 kg hundmat (sånt älskar ju vi smålänningar) och Gaston han fick en ny skitrolig leksak.

Väl hemma förvandlades jag till en tråkig soffpotatis och hann väl säga ungefär två meningar, lukta på ett glas vin och sen slocknade jag. Blev väckt någon gång runt midnatt om jag hade tänkt gå och lägga mig... Kul tjej att leva med.

Nu ska jag ha en riktigt slapp söndag. Ska lägga ett spår till Gunde som förresten också var med igår. Han skötte sig kalas. Vi var ute och tränade lite här och där och på lite av varje. Han slocknade lika gott han igårkväll så det var nog jobbigt för honom med att miljöträna på det där viset.

Idag ska jag hålla tummarna för dom som tävlar idag på Tomtens bk.

Tjingeling.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Grattis till CERT och vinst, va duktiga ni är!!



2012-06-03 @ 10:25:35
Postat av: Fia & Siri

GRATTIS till ännu en framgång! Grymma är ni du & Gaston!

2012-06-03 @ 16:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0