Årets första dummiesträning - i vårväder dessutom!

Tänk ändå, det är detta jag längtat efter - vårluften! Så himla härligt. Jag tog mig en komptimme ledigt idag och åkte hem i raskt tempo. Tog hundarna, dummies och pep iväg.

Jag gjorde memories till Gaston - han satt och vindade och såg totalt ointresserad ut. Va?!? Trodde han skulle bli tokglad över att dummies kom fram men näe då sitter han som en jäkla uggla. Jag hörde mig själv prata med honom - men herre gud, tycker du inte detta är kul? Va? Det är ju jaktträning, en flattes liv liksom? Skärp till dig nu! Han tittade på mig med sina bruna ögon och suckade! Vad tusan!

Vi gick iväg 1,5 timme och kära nån så skönt det var. Jag undrade ju förstås om det fanns några minnen kvar alls i flanens hjärna när vi kom tillbaka till utgångsläget. Det gjorde det! Tror att detta kallas att han är en coooool flatte. När han fick sticka iväg på linjetagen så var det absolut inget fel på inställningen där inte. Smack, rätt på och tjo o hej rätt hem till matte! Upps, shame on me! Jag blev glad, Gaston var glad och Sanny var minsann också glad för hon fick också köra lite jakt. Hon fixade både markering och linjetag.

Nähä, nu kallar plikten. Mycket som skall skötas när mannen i huset är på rymmen.

Ha det gott och NJUT av våren!

Kommentarer
Postat av: Agneta & Bengt

GLAD PÅSK PÅ ER I VÄRMEN. Här kastar vi fortfarande snöboll.

2010-03-30 @ 19:28:19
URL: http://duckstream.se
Postat av: FIA, SIRI & WIRRA

Du är go du I-M som skriver så fina saker på vår sida.

2010-03-30 @ 22:04:43
URL: http://siri.gundogs.se/
Postat av: Anneli

Tänk vilken tur att det blev en riktigt vargavinter för då njuter man lite extra av våren!

Snacka om cool kille, som värsta maffioson som inte rör en min i onödan... ;)

2010-03-31 @ 08:57:16
Postat av: Agge

Jag blir då avis i alla fall!!!! Vårväder och jaktträning. Nåja, vi ska ge oss iväg ikväll och träna lite jakt vi också, även om det är snö!!! Våga trotsa snön he hee!!!!



Vi får väl se hur det blir, lilleman får ligga i bilen medans jag och Tyra tränar lite....



Kram



/Agneta

2010-03-31 @ 09:54:09
URL: http://www.nogg.se/tyra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0