Gastons första dag på jobbet!

Först var han med mig på förmiddagen. Sammanfattas med SUCCE´! Jag har enligt konstens alla regler frågat och informerat hit och dit om vad en vårdhund är osv. Det är ju inte "bara" en hund som är med som sällskap men det har jag nog förklarat innan så nu hoppar jag det.

Gaston träffade personer med annorlunda rörelsemönster än vad han är vad vid och fatta att han bara stod där. Trots att han blev klappad både här och där så stod han bara där och viftade på sin glada svans. Dagen innan var han inte lika glad när jag badade honom för att han skulle vara respektabel på sitt första uppdrag.
Innan lunch var han med ute. Vi valde att vara ute eftersom det var en fantastisk fin dag. Gaston charmade loss. Jag tror faktiskt aldrig han sett en elrullstol men det bekom inte honom det minsta att det susade förbi en sån precis bakom ryggen på honom, inte heller att en krycka klapprade förbi. Coola Gaston!

Efter lunchen så var det då dags för vårt första besök hos en enskild person. Jag var lite pirrig för jag kunde inte veta hur han skulle reagera. Det var väl inte det mest listiga att ha med honom hela förmiddagen men det visade sig att det spelade ingen roll. Han skötte sig! Vi är sååååååå välkomna tillbaka nästa gång. Det måste väl ändå vara ett gott betyg. Min fina gosse! Han tog godis försiktigt, han slet inte kopplet ur händerna på mig, han gick kanonfint bredvid rullstolen och tack vare hans ståtliga kropp så nådde personen honom från rullstolen utan problem. Åh, shit vad häftigt detta är.

Jag skulle velat smygfilma hela dagen igår så att alla som förbannar sig över djur skulle få se vilken glädje han spred. (Ha, ha, ha det hörs var jag kommer ifrån, jag låter som jag värsta predikanten).

Jag kan säga så här, vi sov sött hela natten, både flanen och jag. Det tar på krafterna att jobba.

Idag har vi gått en lång härlig promenad i skogen. Det var faktiskt skönt FAST det regnade. Vi laddar batterierna inför morgondagen. Håll tummarna för oss att alla tre delmomenten sitter imorgon. Det vore ju en förbaskat fin avslutning på denna veckan.

Vill ni höra en go låt? http://www.youtube.com/watch?v=A86w9ifddho  Jisses, den var fin den!

Hej på er!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh vilka duktiga "arbetare" :).

Lycka till nu imorgon... jag håller tummarna.

Och du, jag råkade klicka på länken men stängde fort som bara deeeeeeeen... usch.



Kram

2010-04-30 @ 21:39:24
URL: http://www.friden.de
Postat av: Tessan

Fin blogg ;)

2010-04-30 @ 21:49:31
URL: http://tessanaslin.blogg.se/
Postat av: A

go kväll!

2010-04-30 @ 22:12:24
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: FIA, SIRI & WIRRA

Du ska veta att jag fick höra om erat besök och att ni desutom skulle komma tillbaka. Vet att du & Gaston gjorde ett kanonjobb !!! Fram för fler vårdhundar inom vården !!!

2010-04-30 @ 23:30:30
Postat av: Agge

Vad underbart att få jobba med sin hund på dagarna!! Sen se att de sprider glädje, ja då blir man varm i härtat.



Hade med mina två nu torsdag och fredag på jobbet och de blev såååå impade av dem båda. Tänk att så många inte vet att det är en flat??? Ändå är den ju så vanlig???!!!!



Nåja, vi charmade nog några stycken som absolut ville ha en flat!



Ha en skön valborgshelg!



Kram



/Agneta

2010-05-01 @ 07:33:36
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Britt

Hej!



Så spännande det här med vårdhund, skulle vara sååå kul att testa på men utbildningen är ju rätt tuff så tyvärr lär det ju inte bli av för min del. Om ett par veckor får jag träffa en blivande vårdhund (Pinnens brorsa), han ska mexamineras då och det ska bli så spännande. Gaston och du kommer göra ett kanonjobb i framtiden det är jag övertygad om, fram för mer djur i vården!!!

2010-05-01 @ 10:49:44
URL: http://www.fyrasvarta.se
Postat av: Susanne

Vi kan väl byta jobb du och jag? Fast bara om jag får ha Gaston som jobbarkompis förstås. Du tjänar på bytet, du får 106 elever och jag bara en byracka.

Fundera på det du!

Kram Susanne

2010-05-01 @ 21:16:14
Postat av: Helena

Åh, så kul att höra om eran första jobbardag! Såklart att det skulle gå toppenfint! -Vad hade du väntat dig??? Krama finvovven från mig!

2010-05-02 @ 14:27:26
Postat av: Anneli

Snyggt jobbat Gaston! Jag visste att du skulle glänsa även där! :D

2010-05-03 @ 12:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0