What a wonderful day!

Fatta vilken flax, Martin och AG fixade en heldag i skogen med SOL och kanonväder hela dagen lång! Vi träffades kl 09.30 och började med lydnad. Det var Anngreth, Martin, Helene (!!! återuppstånden från husrenoveringsprojekt), Björn och så jag då.

Vi började vår dag med en plats:


Vi tog två lydnadsmoment var och Gaston fick göra inkallning med ställande samt framåtsändande (surprice or not). Inkallningen 75 meter med ställande och jag tog i för kung och fosterland när jag vrålade stanna. Gräsmattan veckade sig, fönsterrutor skallrade och Gaston stannade helt ok. Phu! Även idag gick framåtsändandeträningen helt ok. Han får hjälp ut till fem meter innan grupp genom sin riktningspinne med godis, sen ställer jag honom där och går sakta. Vi tog bort pinnen och testade om det skulle gå utan den. Goe, fine Gaston han rusade ut på "framåt" saktade ner vid punkten, vände sig mot mig och undrade öh, nu då? Jag bara gick och då gick han med. Rakt och sakta, love him[88]


Mogg kommer på inkallning


AG och Helene tänker kloka tankar (troligen)


Knuffa väntar på inkallning


och där kom den


Björn tränar metallen


Vi firade Anngreth och Moggs uppflyttning med Martins numer bevingade ord "Välkommen till framåtsändandet" (2 kg godisbomber till den träningen och massor med kattmat till spår och uppletandet)


Vi drog till skogs, grillade hamburgare som AG bjöd på, tränade uppletande och fikade gott fika som Martin bjöd på (blåbärspaj och vaniljsås (nix, jag åt inte detta anti-GI men de andra njöt) för att sedan avsluta dagen med varsitt spår.



Kolla vad hon hittat (hur go är hon inte)


Fikat!


Sista rycket innan vi åkte hem blev spåret. Här kommer Åsså


En trött Gaston


Jag är rätt trött med faktiskt. Tack till mina goa vänner som gjorde vår dag så superkul! 

Alla åkte hem nöjda med dagen. Vilka hundar vi har...

Imorgon ska jag följa med Anders och åka mc. Det har varit lite mycket hundar den senaste tiden och Anders älskar att åka mc så imorgon tänkte jag skulle få bli en Anders-dag. Senare imorgonkväll blir det fotboll igen.

Hej på er!

Kommentarer
Postat av: Ulrika, Mats, Vilja, Izac & Tizzla

Låter som en toppendag!!



Tack för alla tips som vi nu har nyttjat.. det är kul med jakten!!



Ta´t lugnt på MC´n!

2009-05-16 @ 19:37:58
URL: http://vit.gundogs.se/index.php
Postat av: Fia & Siri

Vilken super dag ni har haft. Själva så var vår dag på klubben inte helt fel den heller, sol ,kaffe & äppelpaj m vanljsås och två pass lydnad som gick mer än bra så vi är oxå jätte nöjda med vår dag!!!



TASSAR

Fia & Siri

2009-05-16 @ 21:31:31
URL: http://varldensbastasiri.blogg.se/
Postat av: Maggan

Nu har jag fått till det och skrivit i min tankebok. Tur att du finns så du kan sparka på mig ibland! Vi ses på fredag. Får vi kanske komma till dig? När?

2009-05-17 @ 18:43:02
Postat av: Elenor och Zidane

Vilken dag!!! Visst rolig träning MEN blåbärspajen...helt klart avis. Kram

2009-05-17 @ 19:35:09
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Fjällisarna

Guuuuud SÅ GOTT fika!!!! er träningsgrupp gillar jag!!



Ha det gott! Sussan & den gule ..ja & den svarte..

2009-05-17 @ 21:26:29
URL: http://sussan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0