Markeringsträning i Svinhaga

Alltså, kan en vecka sluta häftigare hundligt talat än med jaktträning? Susanne, Kristin, Göran och en tjej med en spaniel var där. Vi tränade bara markeringar idag. Det var enkla och det var dubbla. De fick jobba och de gjorde det bra, hundarna.

Gaston blev ju som vanligt kär. Denna gång i en spaniel. Jag trodde han dog när han fick syn på denna lilla varelse. Jag är lite bortskämd med att kunna lämna honom på kvar både här och där och vet att han ALLTID sitter kvar. HA! Not today, när jag skulle kasta en markering till Olle ser jag hur Susanne står och vevar med armarna. Vad tusan vill hon, tänkte jag, vill hon att jag kastar åt andra hållet eller vad. Näe, hon menade att mister Don Juan alias Gaston tassat fram till sin livs kärlek (vilket det är varje gång han träffar nån ny...). Jag blev inte glad och jag sammanfattar det hela med att sen satt Gaston som ett ljus. Jäkla hund! Tur för han att han fixade sina markeringar så bra som han gjorde annars hade han varit billig idag.

Jag fick följa med och sitta i bilen och glo. Hur kul var det på en skala?//Sanny

Åkte hem i rasande fart och klädde om, hoppade i den gamle volvon och kom i tid på fotbollsmötet. Det var lite upptakt inför säsongen med tjejernas damlag. Jag är ju som bekant lite involverad i detta lag. Jag tycker det är skitkul, speciellt med matcherna. Herre gud, för fem år sen tittade jag på min höjd på VM matcher, idag är jag helt såld.

När jag kom hem hade Anders gjort en Janssons, hur gott är inte det då? Speciellt efter att ha slängt i sig en keso i bilen på vägen hem från jobbet för att hinna med skogspromenad och träning. Tur att inte Anna Skipper bor hemma hos oss. Hon hade gråtit blod.

Nåja, nu är det en lugn lördag framför oss. På söndag däremot sticker vi till Maire. Det ser jag fram mot MYCKET!

Tänker på Maggan som skulle varit med och tränat. Trillade och gjorde sig riktigt illa i sin arm på promenaden innan träning så hon befinner sig troligen på akuten. Håller tummarna att det gått bra för henne.

Ha det gott och njut av helgen!

See you!

Kommentarer
Postat av: Fia & Siri

Snäll du är....Gjorde precis en anmälan & betalade oxå.....



TASSAR Fia & Siri

2009-03-07 @ 19:09:51
URL: http://valdensbastasiri.blogg.se/
Postat av: Fia & Siri

TACK SNÄLLA DU...Men nu får du lova att du följer med denna gång...



TASSAR Fia & Siri

2009-03-07 @ 19:40:11
URL: http://valdensbastasiri.blogg.se/
Postat av: Kattis

Vilken tur att han gick fram till sin "dam" idag och inte på tävling! :) Tänk när jag kan få följa med på jaktträning! Hur gammal måste hunden va då?

2009-03-07 @ 20:20:02
URL: http://www.tjornebrant.se/dagar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0