Full fart mot helgen

Jag blir tokig. Hade skrivit ett megalångt, tamme tusan det bästa, någonsin här på bloggen och så bara försvinner det. Jag har därför nu smugit mig in på dotterns dator eftersom vår blivit helknäpp.

Här kommer nu en kort resume av mitt långa, fina, bästa, inlägg ever.

I onsdags - ingen träning. Jag var på en kanonföreläsning med Håkan Fleischer. Att tala inför publik. Super!

igår - ingen träning. Jag var med Myran i stallet.

Idag - JA, det blev träning. Spår och lite dummies. Spåret gick bra, Gaston var som en dammsugare som fått överslag. For runt som ett spjut i skogen och tog spetsvinklar och vanliga vinkar i ett enda jehu. En pinne missade han annars klippte han alla med buller och bång. En blev till och med många. Knakelibrak så ordnade han det.

Åsså var i Skärstad och spårade. Han spårade fint men tycker att pinnarna är så där. Helene håller på att överträffa sig själv i att belöna pinnar. Vill ni ha tips på bra belöningar - ring inte Poolia, ring Helene.

Under tiden spåren låg till sig gav vi oss på lite dirigeringsträning med dummies. Jaha, det blir till att backa i träningen. Jag lever just nu i nån form av tidsoptimism, det är varken bruks- eller jaktprov på evigheter. Allt hinner ordna sig. Eller hur??? Jag får absolut inte tänka på ALLA små detaljer som inte sitter för då måste året utökas med några månader för att vi ska hinna få till det. Men vad tusan, det är bara att bita ihop, göra om och göra rätt. Hej och hå. T ex just nu när jag skriver kommer jag ihåg det braiga tipset jag fick av Annica om baklängeskedja inkallningen. Detta måste jag bara göra. Blir lite trött på mig själv att jag inte kan komma på sånt själv. Tur det finns generösa människor där ute i cybervärlden som delar med sig av sina tips och idéer. Jag måste bara hitta mer tid - var?

Imorgon och söndag blir Gaston kursledarhund. Helene och jag ska ha en tävlingskurs i Ödeshög. Ska bli skitkul. Lite pirrigt så klart. Nya människor - vad förväntar dom sig, vad vill dom, vad kan dom, hur mycket är de beredda att satsa? Alltid lika spännande. Återkommer eventuellt på söndag om detta. Allt hänger på om vår dator är lagad eller att äldsta dotter inte är hemma... Då snor jag helt sonika hennes, som jag gjort nu. Gulp!

Nu ska jag hoppa i säng så jag är pigg och alert imorgon. Här ska ledas kurs så det står härliga till.

See you!

Kommentarer
Postat av: Maggan T

Kan du förklara det där med baklängesträning vid inkallning? Är det något man kan använda i vilka sammanhang som helst?

2008-11-11 @ 13:00:09
URL: http://www.123minsida.se/magganshundar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0