Åh det bara flyter på!

Hurra för HV och jättemassor HURRA för Martin och Knuffa. Idag slog de till och blev uppflyttade i elit spår! Jippi, kanon! Anngreth och jag stod i spårskogen när vi fick kontakt med Martin på spårtävlingen. Spänningen var olidlig, minst 6,5 på uppletandet så skulle han klara uppflyttningen. De fick 9!!!

Våra spår i detta underbara väder gick bra. Gaston spårade på och markerade pinnar. Hade lite bekymmer vid en vägövergång men med lite stöttning gick det vägen... Grejade lite på ett annat ställe med där vi tror det kan vara vilt inblandat. I huvudsak var jag nöjd och glad när jag selade av.

Mog spårade som en blodhund men spåret var mer intressant än vissa pinnar idag. Jag hoppas dock att Anngreth tyckte som jag, a piece of cake. Det har aldrig varit några bekymmer med den grabben att markera pinnar så det är inget att hänga upp sig på.

Vi tränade lite lydnad också. Idag var de på hugget grabbarna. Gaston gör framförgåendet  jättebra MEN rätt som det är tycker han att nu måste han väl ändå gått tillräckligt långt och stannar upp. Han vet också att han ska gå ut andra sträckan och vet faktiskt själv när det är dags så vi har lite att pyssla med när det gäller det momentet. Linförighet, inkallning, läggande och kryp gick kanon. Krypet är ju himla kul eftersom vi har grejat en del med det. Nu kan han faktiskt krypa flera meter

Lite bilder från FART-dagen. Gaston är tillgänglig med Carina.
image113

Här hämtar Gaston dummies i den öppna hagen.
image116

Här fick Gaston klura ut en annan ingång för nu var den stora öppningen stängd. Han fick ta sig in på baksidan. Han kröp in under om ni ser till höger är det en låg öppning.
image114

Sen tog batterierna i kameran slut. Hur glad blir man på en skala???

Ha en fortsatt bra dag. Jag ska strax iväg och laga mat. Tur jag hann träna innan  

Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0