Igår var det tungt...

Vad hände? De ledde med 2-0  och åkte sedan på däng. Alltså ärligt talat, får det gå till så? Ni skulle varit här, jag skulle då för första gången i mitt liv kolla på HV genom dator på tv:n. Hängde du med? Lätt som en plätt sa tjejerna. Eller hur? Efter tre samtal till den äldsta dottern och sista gången var hon inte så jättetrevlig fick vi igång skiten. DÅ vägrar Nordea ta betalt, sidan funkade inte. Det totala sammanbrotten var nära och inte blev det bättre av att ha Granqvist tjatande i öronen (hade ju radion på). Till slut fick vi ta skiten på faktura och så förlorar dom!!! Jag som redan hade skickat glada smileys till en viss vän i Mullsjö som håller på Färjestad. Tror ni jag fick igen eller?

Idag har det varit en betydligt bättre dag än igår. Gaston var på topphumör och bowlade med de gamle så det stod härliga till. Jisses, han blev nästan helgonförklarad. Sen for jag hem som ett spjut och ut med grabbarna i skogen. Skulle greja lite med Gunde tänkte jag. Nu hade jag kanske inte tänkt att vi skulle greja med någonting varenda millimeter på promenaden vilket Gunde tyckte. Ibland är han lite väl lik sin namne - överenergisk...

Hur som helst fick vi till riktigt bra uppletandeövningar. Det var kul - detta inkluderade även sitt kvar när Gaston for runt. Det är en mycket ansträngande övning för den unge Gunde. Sitta still när Gaston far förbi som en spjut, sen när Gaston dessutom får en boll vinande som belöning då rycker det i Gundekroppen. Söt-Gunde.

Imorgon blir det äldreomsorgsmässa för mig hela dagen. Vi har en vårdhundsposter som vi ska prata oss värma om. Det är ju inte så svårt he, he, he.

På helgen ska jag visst på kurs med. Den anmälde jag mig glatt till och glömde att vi skulle ha After-work på jobbet på fredag. Det kan vara lite jobbigt att masa sig upp på lördag och dessutom eventuellt vara aktiv med hund. Kan sluta precis hur som helst, både fredagkvällen och lördagmorgonen.

Ha en rackans bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0