Lydnadshelg för Mona Kjernholm - jag är såååå nöjd!!!

Jag är ju inte direkt någon muntergök när det gäller mina grabbar och träning ihop med höglöpande tikar. Jag utgår ifrån att det ska gå åt helsicke och så gjorde det INTE det! Fantastiskt glad är jag. Min goe, fine Gunde skötte sig så jäkla bra.

Vi har tränat på sidoförflyttningar med hjälp av planka, fria följet där Gunde minsann gick jättebra och inte plogade han inte. Hm, ibland blir man ju glad för att det funkar men samtidigt vill man ju ha proffshjälpen liksom. Fattar du? Hur som helst Gunde började tjuvträna på fjärren (trots att den inte finns i bruksen, undrar om jag har någon tanke där kanske?), vi tränade på apporteringen och låg plats bredvid höglöpande Poppy. Nu stod jag jättenära men ändå, grabben hade fokus på mig. Ni kan inte fatta denna lycka som spred sig i mitt inre.

Underbare, charmige, fine Gunde. Han har verkligen skött sig strålande i löplukten. Trodde jag aldrig. Det var faktiskt en tik till som löpte så det var inte bara höglöpslukt som snodde runt på klubben.

Vi har varit sju som tränat och jädrar vad man får med sig mycket på en sån helg. Vi har ju alla våra förbättringsområden om man säger så. Jag har skrivit som tusan men sen ska man ju tyda vad man kluddrat ner också. Det får bli nästa projekt i min lugna vardag. Mona Kjernholm är en för jäkla duktig instruktör. Hon engagerar sig i alla och har så himla många bra tips och idéer. Fatta att hon dessutom fixar att ligga på en sån hög nivå med sina egna hundar som hon gör. Hon är tamme tusan magisk. Så är det!

Gaston har varit hemma och förhoppningsvis haft en bra helg. Imorgon blir det lydnadsträning och på tisdag spår. Här ska tränas.

Jag är så jäkla motiverad så här gäller det att smida medan järnet är varmt!

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Fia & Siri

Ha ha det bor nog en liten lydnadstok i dig trotts allt....



Kram

2012-04-29 @ 21:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0