En härlig helg!

Rysligt synd att den gått så snabbt bara. Alltså, fredagkväll när man sjunker ner i soffan och bara är. Hur skönt är inte detta på en skala? Hela helgen framför sig och sen wroooom så är det söndagkväll. Vad hände? Vi har i alla fall haft en skön helg. Igår när Myran tränade traskade hundarna och jag i stan i 1,5 timme. Mycket nyttigt för vissa tonåringar och då även för den tonåringens matte. Gaston bara stönade... Gunde var i himmelriket med alla dofter överallt.

Igår hade vi lite kräftskiva här hemma. Vi är några familjer som träffats sedan ungarna var små och det är så himla mysigt när vi träffas. Igår var även Åsså (schäferkille i samma ålder som Gaston) med. Han och Gunde leker som tokar. Skönt att kunna ha tre grabbar inne utan några som helst problem.

Idag blev det spår i Djupedal. Fina, fina spårskogar man blir alldeles glad när man kommer dit. Spåren gick kalas för alla. Jag tycker att Gunde är lite fladdrig men säg vad som inte fladdrar i den grabben just nu.

Vi väntar på våran Myra. De åkte iväg från Mariebo kl 09.00 idag (alltså ingen sovmorgon idag heller...). Den superviktiga matchen började kl 13.00. DE VANN!!! De väntades hem kl 18.00 men NOT! Bussen pajade och nu är det ny landningstid på Mariebo kl 20.45. Fatta vad tråkigt när man bara vill HEM!!! och föräldrarna bara vill vara hemma. Nåja, bara att bita ihop.

Nu är de en match ifrån att kvala till division 1. Den går på lördag hemma. Hur spännande som helst. Jag skulle egentligen åkt på valpträff, vilken jag sett fram mot hur mycket som helst. Men av flera orsaker bland annat våra satans bilar som är under reparation och ska repareras. Det rinner iväg duktigt med pengar på de där bilarna just nu. Det var en av anledningarna till att jag får stå över resan till Örebro och träffa Gundes syskon. Himla dumt men jag får trösta mig med att gå på en spännande fotbollsmatch. Mariebo behöver bara spela oavgjort. Jag kommer väl svimma av spänningen.

På tisdag är det kurs för Gunde igen, jösses, har jag tränat eller har jag tränat??? Faktiskt INTE. Jag vet, inte likt mig men det är dagens sanning. Visst vi var ju hos Anders Kjernholm förra veckan men det blev ju inte alls den träningen jag hade tänkt och sen fick jag ju tänka om dessutom. Kanske därför jag hade migrän i dagarna fyra förra veckan. Givetvis, klart det var. Kaos i kontoret = migrän och det i sin tur ledde till ingen träning alls. Upps så det kan bli.

Nu en ny vecka med nya möjligheter. Vi kör så det ryker!

See you!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tack, va gullig du är :-)



Ja de där poängen på en del moment kändes super, så kul att få till det.



Ett par nollor hit eller dit gjorde ingenting alls då inget "stod på spel" . Känns gött att ha med sig den känslan av glädje o samarbete till nästa gång vi ska ut på prov.



Vilken duktig fotbollstjej ni har!!!!



Ha det gott!

2011-09-26 @ 11:56:27
URL: http://www.12tassar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0