Tredje träffen av fem avklarad

Jag har återigen träffat det störthärliga gänget med mysiga hundmänniskor där vårt stora fokus är vårdhund. Vi har pratat, levt, tränat, lyssnat, grejat och donat vårdhund i två hela dagar. Jag har fått två nya goa vänner i Elisabeth och Lotta. Det är så jag nästan kände att jag ville flytta till kollektiv med dom och träna hund resten av livet. Vi trivs, tänker kloka tankar (tycker vi själva redan efter ett glas vin) och har så himla kul när vi träffas.
Gaston har skött sig kalas.
Jag har nu ett stort beslut att göra och det är om vi ska göra diplomeringstestet i april eller vänta till hösten. Jag känner att Gaston skulle kunna fixa det i april (förutom de förb... fem namngivna grejerna som han ska kunna hämta). Beslutsångest. Jag vill ju inte sno en plats från någon annan om vi inte skulle klara det men vem tusan kan veta det innan? Jag ska tänka på detta till ikväll för då ska jag och Vårdhunds-Lotta ha en diskussion om hur vi ska göra.

Träffen avslutades med en föreläsning av Lasse Fält. Denne man har jag lyssnat på några gånger, den första var i början av 90-talet. Han är lika go att lyssna på varje gång. Han har så sköna kommentarer och förklarar knepiga begrepp så man fattar vad som menas. Jag gillar verkligen honom.

När vi kom hem igårkväll så klev Gaston innanför dörrarna, konstaterade att det lilla svarta eländet var kvar och så var det med det. Idag på morgonen har de lekt och grejat. Gasse borde blivit militär - det är bara att gilla läget!

Vissa har passat på när jag inte varit hemma...


Hm, Det har smygtränats lite när jag varit borta. Kul, för nu finns det hopp om att Gunde fattat att det där ordet Gunde  har definitivt något med honom att göra.

Man får passa på när surgubben är väck. Gastons favvoplats - sacco-säcken.


Mmmmmm, så skönt


Som sagt, bara att gilla läget


Pirayan tänker ut vilda planer typ som var ska jag sätta gaddarna nästa gång...


Nu sover det lilla livet. Ska jag med passa på att göra. Någon hel nattsömn lär det inte bli på ett tag och morgonpigg är han med. Jag får sälla mig till Gaston - bara att gilla läget.

Hej på er!

Kommentarer
Postat av: Ulrika & gänget

Klart att ni fixar det i April :)



Fy sjutton vad äckligt sööööööööööt <3 han är den lille svarte!!!!!!!! Vill träfa honom snart och klappa på lille valpismagen :)

2011-01-16 @ 17:19:04
Postat av: Mona Wikström

Tack själva det var ju så kul att träffa er alla. Kram från Axa

2011-01-16 @ 18:22:53
URL: http://vardhundenaxa.blogg.se/
Postat av: Anneli

5 namngivna saker. Vilka som eller nåt speciellt? Boll, sudd, pinne, vante, plånbok, sko, ölburk, kopplet, petflaska, tidning, Ing-marie (vore väl coolt om han hämtade dig?! ;) ), nyckel, glasögon, fjärrkontroll, tröja, näsduk... Klart han fixar det - olika storlekar och material gör kanske saken lättare... Kämpa på! Kram

2011-01-17 @ 08:55:54
Postat av: Bittan

Gott att du fått "vila" upp dig ngr nätter ;-) Gunde är ju bara fööööööör söt i den fina saccosäcken :-) förstår att stackars Gaston blir trumpen ;-)

KRAM

2011-01-17 @ 19:54:08
URL: http://www.bez-amis.se
Postat av: Ulrika

Vill se fler bilder av söte Gunde :)

2011-01-20 @ 14:08:56
URL: http://www.12tassar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0