Back at home

Vi har haft en skitskön vecka i Sälen. Vädret har varit allt från sol och några minusgrader till minus 20 och inte så skönt. En blåsdag har det varit.

Vi var fem människor och tre hundar i en stuga. Anders, jag och flattarna sov i allrummet för att vi skulle ha nära till ytterdörren... Det har faktiskt funkat kanonbra. Gunde vaknar fortfarande varje natt och måste ut och göra både det ena och det andra. Sen fick han för sig att han var vrålhungrig mitt i natten. Hur smidigt är det då? Enda sättet att få tyst på valpen var att ge honom mat... kändes så där bra men risken att fyra personer till skulle vakna, ja det var ju dom i stugan sen hade vi grannar vägg i vägg med. Till slut var risken stor att även grannstugorna skulle vakna så curling, curling men så fick det bli. Det var typ två nätter han höll på så sen kom det av sig. Phu!

Åka bil är inte den killens grej. Men lyckliga som barn på julafton kom vi fram till Sälen efter 7 timmar i bilen med en SOVANDE Gunde. Han vaknade och pep en gång i timmen, då rastade vi och var ute en stund sen in i bilen igen och han somnade om. Jippi!

Igår när vi åkte hem sov han det mesta också. Det var lite oroligt innan han kom till ro men till slut däckade han. Väl hemma så körde han racet mellan kl 22.00-00.30... Kul att nån var pigg!

Härligt att bo fem pers och tre hundar på en begränsad yta och det flyter på. Sanny, the bitch, hade ju en del åsikter om vad och var Gunde fick vara men till slut föll även hon för hans charm och nedlät sig leka "lite" med honom.



Gaston har skött sina plikter som lekfarbror


Sovkompis

Gaston spanar ut över backen


Gunde likaså


Himmel vad söt han är...


Här kollar vi in en annan lift, märkliga grejer sa Gunde


Lite miljöträning har det blivit. En kul grej som jag lovar att få flattevalpar varit med om fick han uppleva. Vi gick en liten minisväng och där hängde det en snubbe i ett träd (var i helsicke är kameran när man behöver den???). Han hängde där med linor och grejer. Oj, sa jag. Det här verkar ju helt normalt - not... Killen skrattade gott, det var en fjällräddningsövning och han hade alltså låtsas-landat med sitt segelflyg i en tall. I toppen hade de monterat på en presenning som fladdrade i vinden. Både Gaston och Gunde kollade på killen, suckade och gick! Så märkligt var det. Ha, ha, ha jag vet minsann en Gaston som kan tycka vissa grejer är urläskiga men en kille som är insnodd i ett träd med en prasslande presenning var ju verkligen inget att hänga upp sig på. Jösses!

Nu skiner solen och Gunde tar sig en liten tupplur. Vi ska ta en liten minisväng när han vaknar. Han är en riktigt mys-Gunde. Kul att plocka lite med honom också. Vi grejar med lite av varje, valppyssel helt enkelt. Vissa grejer funkar kanon och andra tittar han på mig som jag vore ett UFO. Jag velar lite hit och dit som vanligt. Men som jag känner just nu så är det brukset som gäller. Precis som jag kommer kunna låta bli jakten. Men tidsmässigt blir det jäkligt att hinna med känner jag. Äh, det blir vad det blir.

Hjälp, nu hör jag honom...


Kommentarer
Postat av: FIA, SIRI & WIRRA

Ja du I-M nu håller vi alla tummar & tassar för att det ska va slut på alla tråkigheter, det har varit lite mkt nu ett tag. Lilla W är tapper och ser ut att fixa även denna sista prövning. Siri har ett förslag till Gaston.... Hon & G kan ju flytta ihop och sen kan ju dom där små va ihop.

TACK för dina rader hos oss & KRAMAR till er alla!!

2011-01-30 @ 13:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0