Utan grabbarna hade jag aldrig i livet...

Hade inte jag haft Gaston och Gunde hade jag ALDRIG fladdrat ut i vinden denna dag. Jag trodde vi skulle blåsa bort alla tre. Det snöade, blåste och ven kring min stackars hjärna. Väl uppe i skogen var det riktigt skönt men i Skärstadalen finns det många öppna ytor… Inte riktigt lika kul att gå där en dag som denna.

 Det har varit en besynnerlig vecka som vi traskat igenom. Ibland är man glad att de tar slut om man säger så. Jag kan bara lugnt konstatera att vi människor är olika och tänker väldigt, väldigt olika. Lite jobbigt bara när tankarna inte korsar varandras någonstans. Inte helt enkelt att få till det då.

Nå ja, vi fick i alla fall ett mysigt avslut Gaston och jag hos en dam som blir så glad när vi kommer. Hon visar inte oss det så mycket men personalen som finns där för henne säger att hon pratar om oss innan vi kommer och även efter. Härligt! Jag har sagt det innan men jösses vad enkelt det är att ha Gaston som jobbarkompis. Jag har godiset och han vill ha det. Inte svårt att korsa tankarna där inte.


När jag väl värmt upp mig efter promenaden tog jag tag i lussebaket. Skulle liksom gjort det innan men inte orkat. Energin har gått till annat - typ ja, vad tusan har jag gjort???

När baket var klart softade jag loss i soffan då kom det en liten filur smygande som faktiskt inte gjort något bus alls. Skulle bara kolla lite och hoppsan så satt han fast. Så fel det kan bli…

När jag väl orkade släpa mig upp från den goa soffan så skulle vi äta. Sallad ska man ha, nyttigt och gott. Men vad tusan, här har något blivit fel – vad? Någon i vår familj tycker verkligen inte om grönsaker.



Nu har jag kollat klart på "Så mycket bättre". Jag gillar det programmet. Vilka människor och så himla duktiga de är.

Imorgon blir det spårskogen - om vi inte blir insnöade på riktigt.

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Nä inte hade jag gett mig ut på kickbiken idag i detta väder med snö/regnstormen vinande rätt i nyllan :-0 om det inte vore för de svarte :-)



Men vädret tänkte jag knappt på för det är så jäklans kul det här med drag, du borde prova nu när du har två. Snart kanske man kan ta fram skidorna oxå :-)



Visst är hundar bra mkt enklare än människor ibland?!



Fortsatt trevlig helg!

2011-12-17 @ 23:09:46
URL: http://Www.12tassar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0