Ännu en helg over and out!

Först av allt - Gunde ser helt  normal ut! Käkar i och för sig kortison men ändå.

I fredags var jag i Malmö på föreläsningar som alla var inriktade på djur på ett eller annat sätt. Mycket givande! Det var väl nån som kunde kvittat men jag är glad att jag fick möjlighet att åka dit.

Tidigare när jag varit i Malmö har jag bott så jäkla lyxigt med värsta megagoda hotellfrukosten. Denna gången hade min arbetsgivare valt ett annat hotell och jag kan säga så här, det finns hotell och det finns HOTELL. Det jag låg på nu var äckligt! Jag brukar verkligen inte vara fisförnäm på nåt sätt men hitta hårstrå i badkaret gjorde att jag plötsligt fick pedantglasögonen på mig och såg lite av varje. Blä och inte var det någon vidare frukost heller. Det viktigaste var ju trots allt själva konferensen och den är jag skitnöjd med.

Igår tog jag tag i vårt badrum, eventuellt var jag lätt påverkad av hotellets mindre trevliga badkar. Jag röjde ur skåp och skurade som en tok. Usch, fy vad skit vi hade och då inte bara i hörnen. Det var gamla flaskor med lite duttar kvar av lite allt möjligt. Jag for fram som en torped och efter det hysteriska städet fick det bli en lång sväng med hundarna i skogen.

Jag vallade upp en liten uppletandekorridor i stormen. Själva uppletandet har Gunde fattat men... jag måste verkligen ta tag i Gundes massakerande av grejer. Jag tränade hålla grejer utan att tugga flera gånger under promenaden igår och vet ni vad, idag när vi var i spårskogen och fick till ett uppletande så var tugget så mycket bättre! Jippi, sista grejen var det inget alls. Kan bero på att jag jublade som en galning, fick fram bollen och Gunde släppte plånboken i rena chocken. Men tugga gjorde han inte!!!

Gaston fixade uppletandet både igår och idag. Speciellt igår var han verkligen sitt gamla vanliga jag. Idag letade han fint men hans tidigare helomvändningar och hem med grejen går lite mer i slow motion än tidigare. Hm...

Gundes spår idag - matte nöjd!
Gastons spår idag - matte så där nöjd (missade två pinnar).

Vi var på ett nytt ställe som Helene hittat med härlig björkskog. Helt annorlunda spårmark än vad vi brukar. Skitkul! Svårt bara att hitta när stället är nytt. Det blev ju inte bättre av att hjärnan var full av migrän om man säger så. Stackars mina träningskompisar som måste stå ut med min tjuriga uppsyn. Usch, måste skärpa till mig.

Idag har mina tjejer bakat pepparkakor. För första gången någonsin var JAG mest i vägen. Trodde inte detta skulle ske men så blev det och goda var dom. GI-tänket försvann lika fort som pepparkakorna åkte in i käften. Så himla gott!

Imorgon var jag helt inställd på lydnadsträning med Gaston men det sket sig. Det stod visst lite annat i almanackan när jag skulle kolla in hur min vecka såg ut. Men på tisdag är det i alla fall kurs med Gunde. Me like!

Nu ska jag slappa lite!



Kommentarer
Postat av: Helene o Poppy

Ja du missade nåt idag! ;-) Skojar bara, men träningen blev jättebra. Synd att du inte kunde, men du får ditt imon!

Tjo!

2011-12-05 @ 20:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0