Gunde på kurs

Gunde är nu 9,5 månad och kära nån. Han lyfter på benet och har på allvar upptäckt det andra könet. Jobbig är bara förnamnet... Han har som myror i sin häck och fullständigt avskyr när vi står på lydnadsplan och inget gör. Piper och gnäller. Jag blir alldeles frustrerad och apsur. Jag avskyr gnäll och pip!!! Oavsett var jag befinner mig.

När vi väl gör något då är han go och gla´. Det är fantastiskt kul att gå på kurs. Får ju massor av tips och idéer. Det är ju vansinnigt lätt att fastna i gamla invanda grejer som man vet fungerar (eller inte...).

Söt-Gunde han har nu mycket koncentrationsträning på sin agenda. Det behöver den killen.



Gaston och jag har legat i när det gäller vårdhundsdiplomeringen så ärligt talat, går det inte på fredag så är det inget att göra. Killen sköter sitt jobb och det är ju det viktigaste. Sen om inte det är enligt den modell de vill ha så är det inte mycket att göra. Jag kan ju knappast göra om killen. Möjligtvis kunde han vara något mer lyhörd än vad han är... Shit the same. Det blir vad det blir.

Vi ligger ju i med brukslydnaden också eftersom vi haft turen att komma med på tävling. Det jobbiga i alltihop är att övriga livet pågår samtidigt och ska hinnas med. Det går så där bra att få ihop det. Jobba heltid är ju kul när lönen dimper ner men tidsmässigt är det inget för mig.




Håll tummarna för oss på fredag då drar vi till Eslöv Gasse och jag.

Tjing tjong!

Kommentarer
Postat av: Ulrika och Russin

Vi håller tummarna för er så lycka till!!



Kram och nospuss

2011-09-01 @ 07:25:40
URL: http://flatonline.at
Postat av: Malmöbon

Men men men, herre gud! Är du här i kroken. Ring mig för tusan, vi måste ju ses! Klart ni klarar det det galant! Vi håller alla tummar! Åh du, 9 månader och upptäcker tjejer - väntar bara. Pep är helt skum just nu, ett år och tre månader och verkar som att han bara letar tjejer överallt... Splittrad hjärna kan man säga...

2011-09-01 @ 16:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0