Working class Hero!

Gaston har varit på jobbet idag igen. Det går så bra. Jag är så himla glad att han är som han är. Lite busig är han eller rättare sagt han utnyttjar situationen på ett snyggt och prydligt sätt. Han vet att han ska ta godis FÖRSIKTIGT. Det är han superduktig på när någon "hund"-människa ger honom godis. När han är i skarpt läge har han lärt sig att - här kan man ta godiset utan att vänta på varsågod - det händer ju ingenting... Inte mer än att det sitter en matte och kokar för att jag vet, att han vet, att jag inte kan göra ett skit åt att han snor godis hej vilt. Den vi går till tycker att jag är "hård mot honom" när jag håller tillbaka honom lite lätt med handen på bringan. Fatta då om jag skulle prata med honom som jag egentligt skulle vilja. Det går bara inte utan det är bara att inse att - GÖR OM, GÖR RÄTT!!! Med andra ord, träna mer med "okända" och att varsågod gäller hela tiden, överallt.

Annars skötte han sig kanon idag (också... skriver det helt opartiska matten). Han stod så fint och blev borstad både här och där (mest där såg det ut som han tänkte). Han gick jättefint i kopplet (ligger hyfsat med jobb där kan jag säga, gå med rullstol, ha Gaston bredvid som INTE får ligga på i kopplet). Att med detta ekipage knöla sig in i en hiss som skakar är inte direkt som att glida på en räkmacka. Då är Gaston cool. Han tycker inte om att åka skak-hiss men han traskar med in, ser ut som han skulle dö men står fint kvar. Pussgurka! När vi går på detta besök så hinner minst fem personer hälsa och prata med honom på vägen upp dit vi ska och lika många när vi går därifrån. Han hinner avverka x antal hälsningar och göra en och annan själ glad över att han tassar runt. Det är så fantastiskt roligt att få vara med om detta.

Vi är välkomna tillbaka nästa vecka med - måste det väl ändå tyda på att vi inte gjort bort oss helt. Nu har vi fått ett uppdrag till. Vi ska gå till en avdelning och träffa flera som bor där, vi ska lägga upp det som en studiecirkel liksom.  Ska bli superkul och spännande. Undrar hur han reagerar då?

Efter en dag på jobbet är det skönt att sitta och bara vara. Se ut över vidderna och fundera lite.



Nu ska jag göra lite nytta, eller inte. Få se vad det blir.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Det här är mitt kungarike! Säger Gaston alltså om du inte förstod det.

Kram på dig! Susanne

2010-06-01 @ 21:28:14
Postat av: ANNELI

Ni är underbara! Helt enkelt underbara! Behöver ni träna på "okända" godisgivare ställer jag och Fredrik gladeligen upp (då får du gräla på Gasse hur mkt du vill)! :)

2010-06-02 @ 08:06:55
Postat av: Ulrika

Låter helt underbart... vet hur mkt det betyder för dem ni hälsar på <3 ni gör ett kanonjobb!!

2010-06-02 @ 09:20:33
URL: http://vit.gundogs.se
Postat av: Sofie, Zimply & Bonuz

Vad härligt det måste kännas att göra ett så betydelsefullt jobb med sin hund! Självklart vet vi att Gasse sköter jobbet perfekt! Å vadå, han vet väl att de bara tycker att han är gullig när han äter godis så varför låta dem vänta på att få se det???



Kram!

2010-06-02 @ 09:31:48
URL: http://www.zimply.gundogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0