För tusan det är ju sommar!

Knappt man tror sina ögon. Hur skönt som helst. I måndags var Gaston på jobbet och skötte sig strålande (upprepar jag mig ofta???) Vi var och träffade 5-6 äldre som bor på en avdelning. Ni kan inte fatta hur kul detta är när jag kliver in där så flockas de runt Gaston som är hur lugn och cool som helst. Det klappas, lockas, pratas och klappas lite till. Vi pratade om vilka hundar de haft och det var andra minnen som väcktes som vi också pratade om. En superhärlig timme fick vi där. Sen var vi rätt möra i knoppen både flanen och jag. Vi åkte till skogen och gick en runda på 6 km på ett ställe som jag inte gått på flera år.

Sen blev det klubben och lydnadsträning. Gick väl rätt hyfsat tycker jag. Kul med Helene och Mojjan som kommit igång fint. Jag vet dessutom att Åsså har det apabra eftersom han bor hos en av mina bästa och äldsta vänner. De fullkomligt dyrkar honom. Så bra det kan bli ibland.

Igår gjorde vi absolut ingenting vad det gäller träning. Jag är helt matt efter mitt stimmande med studenten. Idag däremot hade Martin och jag bestämt oss för att vilan fick vara över. Martin ska tävla i helgen så han kan inte ligga på latsidan och hoppsan sa så körde vi ett pass. Det gick fantastiskt bra med tanke på att det var hundra grader varmt. Gaston var faktiskt inte nämnvärt påverkad. Skumt men det kan vara tack vare en tråkig dag hemma med minimalt fokus från yngsta dottern. Visst han har varit ute men för husfridens skull frågade jag inte hur länge...

Skitsamma både Knuffa och Gaston skötte sig. Gaston kunde både framåtsändande och krypa idag. Och inte en tävling i sikte. Kan det ha ett samband? Knuffa skötte sig också, busade dock lite med sin Martin men det ordnade till sig när Martin förklarade att så gör man inte.

Nöjda och glada åkte vi hem. Nu ska jag slänga mig i soffan och glo (eventuellt somna) till fotboll.



Imorgon ska han jobba igen, den svarte.

Kommentarer
Postat av: FIA & SIRI

Vi är inte förvårnade att Gaston & du sköter er så himmla bra när ni jobbar, ni är ju så duktiga båda två. KRAMAR & NOSPUSSAR

2010-06-17 @ 20:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0