Det är ju sommar på riktigt!

Sol flera dagar i rad. Är detta sant? Det har varit en omtumlande midsommarhelg. Vi har haft det jättemysigt på alla sätt men vår lilla Myra har haft en mindre rolig helg. Vänner till henne har råkat illa ut i en bilolycka och det är tufft att stå bredvid. Ibland önskar jag att jag kunde ta min mamma-bubbla och bubbla in henne där så hon slipper såna här jobbiga grejer. Jag vet, jag vet de lär sig men det hjälper inte när man ser att tjejen mår dåligt. Nu håller vi tummarna att det slutar bra.

Detta är ju tänkt som hundblogg men det är svårt att låta bli att skriva om annat också. Det påverkar ju hunderiet i allra högsta grad om inte matten är på hugget. Nu tog jag mig i kragen och åkte ut på tidig förmiddag och spårade tillsammans med Martin och Nilla. Gaston tog bakspår och alla pinnar. Upptaget var dock bättre än vad det varit det sista då Gaston i och för sig tagit framspår men varit tveksam till att gå ut. Idag marcherade han ut men som sagt då blev det bakspår. Sånt som händer. Knuffa och Vera skötte sig. Vera är inne i "det-är-så-häftigt-med-spår"-perioden. Glömmer pinnarna eller rättare sagt de är inte tillräckligt intressanta för att markera. Känner jag matte rätt så är det fixat till nästa gång tösen ska spåra.

Vi gjorde ett litet uppletande också. Gick kalas!

Sen, när vi var klara så kände vi hur in i baljan varmt det plötsligt hade blivit. Så nu gör vi inte ett skit mer idag!

Hoppas ni haft en härlig helg!

Hej på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0