Poängjakt i Månsarp

Vilken skitkul grej vi har varit på Gaston och jag och några till. Vi var 10 hundar med förare och lite extra folk som träffades denna fantastiskt fina dag ute i Månsarp. Det var som vanligt både labbar (skam vore det annars när det var de som arrangerade), en golden och några flattar. Vi hjälptes åt så alla fick göra något åt alla. Det kördes som ett B-prov och vi fick gå med en skytt. Domare för dagen var goa Britt Sandahl.

Gaston och jag fick ihop 130 poäng och kom trea. Tvåan var en labbetik med förare Katarina, de fick 132 poäng och segrare för dagen på 134 poäng var Thomas himself med goldenpojken Åskar. Snubblande nära vinst kan man säga. Hade Gaston valt ett vilt värt 10 poäng istället för 5 så... hade den fina vinstmuggen med labbar på gått till flanen MEN jag har ju lite sportmanship i den korta kroppen och tycker Thomas vann välförtjänt. Det var kul att se den annars något mer återhållsamme man bli glad när goldenpojken gjorde ett jättefint sök.Grattis till er. Labbetiken såg jag inte för jag gick in alldeles efter henne. Stort grattis också till vännen Mari med sin fine Emil som hamnade på fjärde plats.

Nu till egot och vår poängjakt. Först och främst så stort köttben till Gaston som fixade dubbelmarkering både på land och vatten utan problem, vi fick full pott där. Fatta hur glad jag blev. Vi har ju liksom haft lite svårt med detta men idag - shit hade kunnat pussa hans fina svarta nos när han kom in men lite sansad är man ju så det gjorde jag inte - då.

Landdirigering - 9/10. "Bra kunde följa upp tecken lite bättre vid något tillfälle."
Nja, det kunde han gjort den flanige flanen. Han glömde bort lite det där med höger/vänster och ut vid ett tillfälle men jag förlät honom snabbt.

Vattendirigering - 10/11. "Bra".
Mmm, glad blev jag. Det Britt drog för var att han var lite tam vid letandet. Svårt att förklara men man kan ge järnet och hämta med intensitet (upps, här slänger man sig med fina ord) men Gasse liksom plockade upp fågeln men gav inte järnet. Så kanske man kan säga.

Sök - 9/10. "Söker i bra fart och med god motivation. Täcker marken väl utom i närområdet".
Tadam, är glad för att min STORE kille inte tappar motivation utan gnetar på, precis som vi alla får göra en dag på jobbet. Skitkul. Han missade ta in två fåglar och där tappade vi 15 poäng. De låg dessutom närmast båda två. Tja, sånt som händer.

Framförande, vilthantering, stadga, fotgående - 12/13. "Bra stadga. Bra fotgående som kan förbättras. God vilthantering med något snabba avl då och då".
Jag säger bara - tur man är kort i rocken. I mina ögon hade Gaston uselt fotgående och fruktansvärt dåliga avlämningar. Gaston som brukar ha ett skitbra fotgående bestämde sig plötsligt för att fot är lika med att halva jag är framför matte. Han höll sig i och för sig där men vad tusan så har  han INTE vare sig lärt in det eller någonsin gått innan. Såg säkert inte så illa ut som det kändes. Detta ska genast åtgärdas, usch. När det gäller avlämningarna så behöver han verkligen inte släppa bara för min hand råkar komma i hans muns närhet. Jäkla ofog han hittade på idag. Usch, det tycker jag inte om.

Nu till min egen kritik - UNDERBART med dubbelmarkeringarna och UNDERBART med att duvor, trutar, kråkor, änder och kaniner som kom in och lämnades av HELA och utan en tillstymmelse till några dumheter.

Mindre kul med ett dåligt fotgående (det var faktiskt det jämfört med hur han brukar gå) och avlämningarna.

Underbara människor och en superfin höstdag - att man får ha det så här bra. Tack till alla er som ordnar så vi andra kan få komma på sånt här kul.

Lite bilder från dagen kommer här.

Här står vi coola och avlappnade - not eller Gaston var rätt lugn men mitt hjärta dunkade vilt.


Ut till denna ö skulle de på vattendirigeringen



Landdirigering genom vass och blött, längden på den?? kanske 40-50 meter. Usch, jag vet inte.



Ut i detta hamnade dubbelmarkeringen på vatten.



Här står vi och laddar inför vattenmarkeringarna


Goe Emil laddar


Här kommer Emil på väg in med en markering


Sista bilden men den är ganska kul. Vad är det som petar upp ur fickan på segraren för dagen? Märklig kille...




Nu ska jag inte göra ett skit mer idag!

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Nämen, GRRRRRAAAATTTIIIIISSSSS till ännu en kanoninsats av er !!!! Gång på gång i toppen, och det är väl inte mer än rätt att NÅGON ANNAN kan få vinna ;) ;).



KRAM Lotta

2009-09-19 @ 17:47:21
URL: http://www.friden.de
Postat av: Pernilla, Tilly & Glimma

GRATTIS!!! Rackarns va ni är duktiga, är ute på än det ena än det andra och skördar fin resultat.



Grattiskramar från oss.

2009-09-19 @ 19:32:41
URL: http://hem.bredband.net/pernsand
Postat av: Ulrika, Mats, Vilja, Izac & Tizzla

GRATTIS!!

2009-09-19 @ 19:40:41
URL: http://vit.gundogs.se
Postat av: Sofie, Zimply & Bonuz

ÅH va härligt att det går såå bra!!! GRATTIS till dagens fina insatts!!! Bonuz är stolt över att ha en så duktig storebror! :)



Kramar!

2009-09-19 @ 19:55:39
URL: http://www.zimply.gundogs.se
Postat av: Fia & Andreas

Grattis till 3:e placeringen idag!!!

Ni är ju för duktiga du & Flanen:))



Tack för grattiset:)

Kram

Fia & Andreas

2009-09-19 @ 21:10:39
Postat av: Fia & Siri

GRATTIS GRATTIS !!! Va duktiga ni är, är så glada för eran skull.



TASSAR

FIA & SIRI

2009-09-19 @ 22:12:16
URL: http://siri.gundogs.se/
Postat av: Elenor och Zidane

Härligt jobbat Flanen och Ingmarie!!!! Vilka poäng och många bra saker att ta med till fortsatt träning. Kram

2009-09-19 @ 22:28:58
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Susanne

Det har jag ju sagt hela tiden! Flanen är bra, bättre, bäst. Nu kanske mesproppen ska ta och ge sig ut på "riktigt". Jag kan skicka in anmälningarna åt dig om du tycker att det är mycket jobb med det.

Kram kram Susanne och fansen Totte och Olle som

2009-09-19 @ 22:39:00
Postat av: Karin & Menta

Grattis till en fin placering! Du SER i alla fall cool och du lurade säkert flanen också med tanke på resultatet (eller också så tänkte han att det är bäst att fixa det själv så jag går lite före så att den där nervösa tanten inte stör mig när jag ska jobba) Kram Karin & flickorna!

2009-09-19 @ 22:57:04
Postat av: Kattis

Va duktiga ni är... Och tänk, allt vilt snygga och fina när du fick dem! ;) Ut och kör på riktigt nu! KRAM

2009-09-20 @ 00:26:36
URL: http://www.tjornebrant.se/dagar
Postat av: Agneta

Grattis Ingmarie.Det fixade ni toppen.

Kul grej med poängjakt. Det kanske vore nåt! Dessutom B provsträning med lite tävlingsnerver.

2009-09-20 @ 22:43:20
URL: http://duckstream.se
Postat av: kickan34

kul med hund! :) vilken sorts ras var det du hade "tänkt" skaffa?!

2009-10-16 @ 19:43:44
URL: http://kickan34.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0