Lydnad - jakt - lydnad

Igår var vi på klubben och tränade lydnadsklass 3 moment. Gaston blev helt ställd när jag plötsligt började gå sakta fritt följ. Han hoppade fram på rumpan i tron om att vi skulle göra halt - hela tiden. Såg helt sjukt ut, sa mina hysteriskt garvande vänner. Vi fick till det till slut. Resten av vår tid ägnades åt rutan. Man kan träna in den på massor av olika sätt men vilket är bäst? För Gaston och för Åsså. Martin den fegisen höll sig till bruksmomenten. Hur som helst, vi testade på med både target, boll över huvud, boll i rutan och godis över huvudet. Vi får se vilket som blir bäst. Igår var i alla fall kast från Martin med KNUFFAS boll klart mest framgångsrikt.

Gaston premiärsatt i grupp. Han såg ut som att jag skulle ropa hit vilken sekund som helst. Så satt gjorde han.

Idag följde Anders med upp till en av gölarna och kastade markeringar och smög ut dirigeringar. Det gick finfint. Han fick även ett sök och han letade på till han fick in allihop. Tur det, för med mitt strålande minne så hade jag inte en susning om var de låg.

Vi gick hem från skogen och då passade jag på med lite testing av fjärren. På nära håll fungerar det bra. Bäst som jag gick där kom jag på att det är ju för farao sitt under fot med som moment också. Då var jag tvungen att testa det och allroundenhunden himself gjorde det. Han såg ut som att nu är det nåt som är lurigt här men han satte sig i alla fall. Stackars Gaston eller förresten om jag ska vara riktigt ärlig så vet jag inte om det är så himla synd om honom. En aktiv kille som lever ett aktivt liv med en inaktiv matte. Det ni!


På nåt sätt känns det som att jag bara skulle tiga och samtycka till ovanstående så för husfridens skull gör jag det //Gaston


Igår ägnade jag fem minuter av mitt liv till att titta på det mest puckade jag sett på länge. Hollywoodfruarna, my god! Folk svälter ihjäl, är hemlösa, arbetslösa, lever på ruinens kant och så kan dessa puckade brudar med att fläka ut sitt lyxliv med en von-oben-stil så jag gick upp i atomer. Fem minuter sen fick jag gå därifrån. Jag blir riktigt arg nu när jag tänker på det så nu slutar jag genast med det.

Imorgon slutar jag tidigt - känns fint!


Kommentarer
Postat av: Bittan

TUSENTUSENTACK vi är sååååååå glada över att ha tagit steget in!!//Kram Bittan

2009-09-16 @ 07:08:12
URL: http://www.bez-amis.se
Postat av: Fia & Siri

Men ser man på lite "lydnadslydnad" smyger sig in bland alla bruksmom & dummisar....men visst är det kul m lydnaden. När får vi sällskap av er på nån tävling?? Snart hoppas jag..



TASSAR

FIA & SIRI

2009-09-16 @ 21:33:37
URL: http://siri.gundogs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0