Grattis Gaston - 3 år!!!

Den lille har blivit stor. Kort taget av Ulrika Lindor när Gaston var runt 6 månader.



Detta kort tror jag Ulrika har tagit med fast vid ett helt annat tillfälle och Gasse bus är något äldre.



Vi startade dagen med ett lydnadspass vid Kungsängsskolan. Det var Martin, Helene, Tobias och så jag då. Anngreth är och strider någonstans i Skåne. Håller på med någon kompletterande stridsutbildning. Ja, vi har alla olika intressen. Hur som helst vi började med plats. Rätt som det är när jag går ifrån Gaston så sätter han sig, pucko. Sen låg han...

Vi körde lite fritt följ, det gick helt ok. Vi gjorde en rak inkallning, helt ok. Vi gjorde framåtsändande och där började jag utveckla några fler gråa hårstrå än vad jag redan har. Han fick till slut ihop det så det blev riktigt bra. Han var lätt (jag ska då alltid överdriva allting åt alla håll - han var HYSTERISKT okoncentrerad. Då ska jag ju givetvis träna kryp. Varför då? Jag känner att jag nästan är sur innan jag ens börjar och mycket riktigt 2-5 steg och sen kommer en hög armbåge. Egentligen borde jag geniförklaras som lyckats belöna så han konsekvent gör så här. Han kryper lågt och fint bak men hoppsan sa så åker ena armbågen upp. Det är inte så hela hunden far upp även om det känns så. Jag sammanfattar krypträningen med - bara att bita ihop och träna vidare. Skallet däremot gick bra. Han är märklig 3-åringen, grejer vi tränar går så där och grejer som vi knappt tränat fungerar.

Vi hamnade i en diskussion angående träning av ställande och då med tanke främst på att få till ett snyggt ställande när du står typ 50 meter ifrån vilket det blir i inkallningen i eliten. Att då ha en hund som rusar 110 framåt men när den får stanna-signalen tvärnitar och tänker bakåt är inte helt enkelt men det går.

Här står fröken Rygert och talar om ett bra sätt för Tobias. Malva verkar mest fundera på annat.


Här är det ståträning fast på annat vis



Imorgon blir det ingen träning för jag ska på en föreläsning om att "Planera din tid". Jag tyckte nästan det kändes som den var skriven för mig när jag läste om den och anmälde mig direkt. Återkommer med fantstiska tips på hur man får mer tid över till allting.

Sist men inte minst ska jag bara meddela att jag gjort det igen - sprungit 5 km!!! I Gastons ögon kan inte detta kallas att springa utan snarare lufsa men jag skiter i vilket för jag är nöjd att jag överhuvudtaget släpade mig ut.

Tjing tjong kolastång!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni verkar alltid ha sådana mysiga träningar m fika å allt...När får vi se dig & Gaston på lydnadsplanen??



Tassar

Fia & Siri

2009-05-24 @ 19:12:14
Postat av: Siri

GRATTIS GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN GASTON DIN SNYGGING!!! DU HAR VÄL FÅTT MÅNGA PAKET ...



NOSPUSSAR DIN SIRI

2009-05-24 @ 19:14:03
URL: http://varldensbastasiri.blogg.se/
Postat av: gerkan

Hei og hopp!



Grattis med3-års dagen sjøl - Brorsan!

Hadde vært kul om du kom til Hofors i juli;-) Min matte kan sikkert hente deg på togstasjonen og ikke Ing-Mari kan være med!!



I dag har vi også trent - dirigeringer.......igjen....... Hun der min matte skal bare blåse i den fløyta "hele" tiden, hva er så himla kul med det?????????

Hun hadde vett nok til å ha med apportfkasteren hvertfall slik at det innimellom kunne bli litt action!!



See You!



2009-05-24 @ 19:22:59
URL: http://www.gerkan.com
Postat av: Anonym

Grattis Gaston! Och välkommen till de joggingtossigas sällskap IM! Tro det eller ej, snart kommer du lääängta ut till din 5km-runda... ;)

2009-05-24 @ 20:29:57
Postat av: e m m a

idag har jag startat en gåt-tävling! Priset är att bli länkad i en månad, kom in till bloggen för att läsa mer!:D

2009-05-24 @ 20:41:21
URL: http://askerkling.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jättegrattis till världens bästa flane på födelsedagen! Hurra, hurra! Kramar från Cissi, Lipton och dom små. :)

2009-05-24 @ 22:47:18
URL: http://www.hapenidi.se
Postat av: Ulrika

GRATTIS på 3-årsdagen önskar vi duktige och goe Gaston!!



Och Tack för grattis till oss.. gick lite lättare än vanligt att jobba 12-timmars pass idag ;)

2009-05-24 @ 22:59:20
URL: http://vit.gundogs.se/startsida.html
Postat av: Marie och Emil

Grattis goe Gaston! Duktig matte har du oxå. Tänk om min kunde laga den där cykeln nån gång...

/Emil

2009-05-25 @ 12:45:27
URL: http://herrkrut.blogg.se/
Postat av: Tyra & Agneta

Grattis på 3-årsdagen! Vad duktiga ni är! Verkar ha varit en bra träning även om krypet kunnat vara lite lägre!



Här är det full fart och vi var på WT igår, jättekul! Visst har vi en bit kvar till ökl men jag var jättenöjd med Tyra.



Hoppas ni får en kalaskväll!



Kramar



Agneta & Tyra

2009-05-25 @ 13:39:46
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Maggan

Jaså, lille Gasse fyller 3 år. Blir det GI-tårta då, matte? Eller kan han kanske få ett smarrigt märgben? Hur som helst så hurrar vi i Trånghalla för fulla muggar så vi hoppas att det hörs över Vättern ända till Lekarebo. Vi ses på onsdag, hoppas jag. Bara inte Staflundskan får för sig att ställa in igen!!!!!!!

2009-05-25 @ 13:55:30
URL: http://www.123minsida.se/magganshundar
Postat av: petra

GRATTIS Gaston!!!!! Kram petra o greta

2009-05-25 @ 17:10:13
Postat av: Lotta & gänget

GRATTIS GASTON på din 3-års dag !!!!!



Kramar Lotta Troja Puma Zäta

2009-05-25 @ 18:34:30
URL: http://www.friden.de
Postat av: Pernilla, Tilly & Glimma

GRATTIS Gaston på din 3-årsdag!!! Hoppas du blev RIKTIGT RIKTIGT bortskämd på din dag.



Kram från oss.

2009-05-25 @ 21:39:37
URL: http://hem.bredband.net/pernsand
Postat av: Pernilla, Tilly & Glimma

Då gör vi ett nytt försök för det förra inlägget försvann.....

..GRATTIS Gaston på din 3-årsdag!!!..liite i efterskott. Hoppas att du blev riktigt riktigt bortskämd på DIN dag!?! *blink*



Kram från oss.

2009-05-25 @ 21:42:55
URL: http://hem.bredband.net/pernsand
Postat av: Pernilla, Tilly & Glimma

Då gör vi ett nytt försök för det förra inlägget försvann.....

..GRATTIS Gaston på din 3-årsdag!!!..liite i efterskott. Hoppas att du blev riktigt riktigt bortskämd på DIN dag!?! *blink*



Kram från oss.

2009-05-25 @ 21:43:01
URL: http://hem.bredband.net/pernsand

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0