Man kan se mig som ångestframkallande...

Jäpp, idag har jag varit äckligt duktig, bakat 75 bullar (och därmed chockat hela familjen) samt sprungit, förlåt joggat, va?!? Gaston glor på mig med höjda ögonbryn, ok, jag har LUFSAT fram 5 km. Idag var det fruktansvärt jobbigt och tungt. Trodde aldrig jag skulle komma fram till bilen. Gaston, såg mest ut som Baloo på julafton  ni vet, när han trutar med munnen och säger "jösses". Skitsamma, jag har gjort det i alla fall och kanske jag ger någon onyttig lite ångest i alla fall.

Vi började dagen med att gå upp aptidigt för en morgonpromenad. Ytterligare en grej som den frånvarande mc-åkande mannen i mitt liv ALLTID gör annars. Kl 08.30 satt vi, Gaston och jag, redo i bilen för att köra Myran till sommarjobbet i Gränna. Från Gränna ställde vi kosan mot Tenhult (sen undrar man varför man har bensinräkningar som skrämmer skiten ur vem som helst). I Tenhult blev det spår idag. Eller ja, spår och spår. Gaston yrade runt i tillvaron så det enda jag orkar skriva om det är att på något märkligt vis kom vi runt. Han började tjafsa redan vid upptaget, när han väl kom iväg så gick det bra till typ andra pinnen, eller förresten så plockade JAG första för den gick han över. Sen spårade han något annat än Helene, förmodligen vilt. Vi pratade lite om det Gaston och jag. Sen skärpte han till sig men herre jösses vad han hade svårt för detta idag. Näe, det var ingen höjdare alls.

Det verkar varit knixigt för alla hundarna idag. Vi avslutade spårträningen med en supergod lunch hos Helene. Det var det trevligaste på den förmiddagen. Vi snackade skit och löste världsproblem och smaskade i oss god sallad. Mums, mums, tack snälla Helene. När jag satt där som bäst och päste fick jag syn på Helenes klocka, herre gud, 14.00. Hur skulle jag nu hinna med mina uppdrag som god mor och hurtig sambo?
Jag kastade mig i bilen och fräste igång så nu kl 18.39 är allt klart! Nu har jag bara ågren inför imorgon. Jag ska vara med på utbildning för semestervikarie inom äldreomsorgen. Hela, himla dagen och kommer inte vara hemma före 18.00. Känns så där kul. Kl 19.00 är det fotbollsmatch som jag måste se. Däremellan skall Gaston ut... STOPP, du behöver inte ringa djurskyddsombudet. Det är inte så synd om honom som det kanske låter för Myran är hemma och har lovat gå ut med honom under dagen. Han får nog sin beskärda del av motion as  usual.

Nix pix nu ska jag avsluta med info från ett roligt mess som jag just fick.

SUSANNE OCH OLLE KOM FYRA PÅ UNGHUNDSDERBYT!!! Hurra! Hurra! Hurra! Hurra! Mina goa träningskompisar (hur skönt kändes inte det att skriva då  ) fatta hur duktiga dom är. Lille Olle som knappt är en tvärhand hög, tänk att han kan den unge killen. Jag är mycket imponerad, egentligen inte speciellt förvånad för de där två glänser titt som tätt på våra träningar. Jättestort grattis till dom båda!

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Fia & Siri

Önskar att jag hade din energi....Nybakade bullar hur gott är inte det???.....



TASSAR

Fia & Siri

2009-06-14 @ 20:25:48
URL: http://varldensbastasiri.blogg.se/
Postat av: Maggan

Tänk att vi får åka bort 2 dagar med två kändisar. Nu ska de minsann få lära OSS! Men som du skriver, det förvånade mig inte särskilt mycket heller. Jag har ju sett dem in action på träning sååååå.....

2009-06-15 @ 12:40:44
URL: http://www.123minsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0