Vilket flyt man kan ha!

Inte nog med att veckan började kanon med att få möjlighet att utbilda Gaston (måtte det bli så nu), idag fanns ett mail att jag kommit in på en distanskurs jag sökt i Malmö om "Djurs medverkan i vård och socialt arbete". Tjihu!

Räckmackeflytet fortsatte när vi tränade en stund i kväll. Gaston, den fantastiske, som jag trodde skulle flyga runt i tillvaron skötte sina tassar alldeles jättebra. Framåtsändandeträningen kändes helt enkelt bra. Phu! Faktum var att alla tre hundarna, SMogen, Knuffa och så flanen skötte sig. Det är märkligt ibland. Jag tränar ofta, kanske inte så mycket varje gång men ofta är det MEN de senaste fjorton dagarna har det varit lite si och så med träningen. Därför trodde jag att Gaston skulle ha lite svårt att få ihop det idag men han fick VG.

När jag kom hem gled jag av räkmackan en liten stund. Fick trösta en ledsen Myra som inte fattade matten som hon ska ha prov på imorgon. Jag är definitivt INTE något mattegeni, har aldrig varit, kommer aldrig att bli. Alltså sitter vi som två UFO och fattar nada. Vi kom fram till en bra lösning, tror vi. Hon har haft en tuff dag idag med uttagningstester till fotbollsgymnasium att sedan sätta sig med pucko-matte var ingen bra ide alls.

När mammaluften gick ur mig hamnade jag i soffan och zappade runt lite. Hamnade på bonde söker fru och får höra en sån fantastiskt bra låt av Kent - "Utan dina andetag" hur har denna kunnat gå mina öron förbi? Trodde jag hade hört allt med dom men det hade jag inte. Gissa vem som spelar den nu om och om igen. Jag är nog lite halvt galen tror jag, mina barn vet, säger dom?!? Faktum är att mina tankar när jag hör texten går till två av mina vänner som jag tycker väldigt mycket om som jag vet har det lite tufft just nu. Märkligt att en låt kan påverka en så.

Imorgon är det torsdag, nästan helg igen - shit vad det rinner på.

Tack alla ni som är glada med mig - gör ju grejen med vårdhund ännu roligare. På tisdag ska vi på första testet. Gulp...

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: FIA & SIRI

ÖNSKAR ER BÅDA STORT LYCKA TILL !!! DET KOMMER ATT GÅ KANON BRA.



TASSAR

FIA & SIRI

2009-12-09 @ 22:19:23
URL: http://siri.gundogs.se/
Postat av: Lotta

Åh vad häftigt....:)



Men.. ni kunde ringt till mig om matten, jag ÄLSKAR matte you know ;)



KRAM & TREVLIG HELG

2009-12-10 @ 21:25:52
URL: http://www.friden.de
Postat av: Thom

Kanonmegaflytduhardå mitt i regnet. med det flytet bara måååååååååååååååste Du få jättejätteJÄTTEmånga julkulklappar. Får man skicka över en som ser ut som en fågel. Vi behöver Dig i markerna i vår, Kompis



Thom & R8n

2009-12-10 @ 22:18:36
Postat av: Agneta

KUL med utbildningen, det fixar ni galant. Vi håller tummar och tår.

Här "kräksnöar" det, ÄNTLIGEN vitt och inte så lortigt. Skulle till Sholm idag på konferens, men tågen var inställda. Ganska skönt kan jag tycka.

För övrigt har vi en liten gangster hemma, allt fastnar i munnen och konstigt nog går vissa saker sönder, men å andra sidan är det bra att bli av med lite saker. Annars är lille Jäger en riktig gobit. Kan inte så mycket än, men vi har heller inte förstört något!!!!! He He He,



GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR.

2009-12-15 @ 09:44:09
URL: http://duckstream.se
Postat av: Emelie

Hej! Kände att jag var tvungen att skriva till dig, då vi kommer bli kurskamrater under våren:) jag har nämligen också blivit antagen till "djurs medverkan i vården". Mvh Emelie

2009-12-15 @ 15:58:59
URL: http://minfotoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0