Vi är på g!

Mamma mia, vilken vecka det har varit. Phu! Snabb resumé - näe jag skiter i det och tar bara lite om tisdagens bravader. Gaston fixade sitt test och uppenbarligen jag med. Vi får fortsätta.
Kommer ni ihåg att jag skrev hur i herrans namn ska Gaston lära sig att ta godis "fint", jag säger bara - det är väl INGENTING. Läs här, han ska kunna låta bli allt eventuellt ätbart som ligger i hans väg. Fattar ni? Automatiskt, alldeles av sig själv ska han välja att inte äta det som ligger framför hans tassar. Hela hösten har han städat vår trädgård samt alla andras trädgårdar som vi traskat förbi på fallfrukt. Ett självpåtaget arbete som han har skött med glans. Nu är det slut med sånt. Herre gud, give me a brake.
Nästa grej är att han ska kunna gå i slakt koppel. Visst, jag vet, normalt funtade människor tränar in såna VIKTIGA saker redan när de är små. Gaston drar inte i kopplet men han ligger precis på gränsen. Fattar ni vad jag menar? Nu ska vi promenera runt med slakt koppel och då inte på något kommando. Grattis Ing-Marie och lycka till!

Det var två av alla saker vi ska kunna innan nästa prov. Jag tog bara dom som exempel eftersom det känns som det är det vi får fokusera på till nästa träff med Helena.

En annan kul grej är att det vårdhundsprojekt som jag varit delaktig i under hösten kommer att presenteras på poster på en stor konferens på Elmia i februari. Häftigt!
Känns lite märkligt att det faktiskt har blivit någonting av tanken jag fick när jag var på den stora arbetsterapeutträffen i våras. Där träffade jag vårdhundsteam och blev jättenyfiken. Slängde sedan in min projektansökan som beviljades och nu håller vi på att utbilda oss. Ja, kära vänner, bekanta och annat löst folk, ta lärdom - var det än är, fråga! Du kan inte få mer än nej! Jag är ju så klok så jag känner inte igen mig själv och säkert inte ni heller [4]...

Jag ska göra ALLT imorgon - jobba, handla sista julklapparna, göra pepparkaksdeg, städa och fixa med lite annat eller så gör jag INGENTING av det utan slänger mig i soffan och softar loss med en härlig bok och ett stort glas rött. Får se vilket det blir.

Nu ska jag sova i alla fall!

Natti, natti.


Kommentarer
Postat av: Thom

Ingenting låter väl bra till att börja med. Börja med ett glas rött på morgonen så hindra det effektivt bilkörning och

därmed jul(stress)klappsköp.

2009-12-17 @ 22:22:08
Postat av: FIA & SIRI

Men I-M ...du & Gaston kommer att fixa detta med att gå fint i koppel och detta m att ta försiktigt och inget på eget bevåg kommer ni oxå att fixa. Inga som helst problem !! Det kommer gå så bra för er och när du minst anar det så står ni där med erat "tjänstetecken# VÅRDHUND !!!! Vi tror stenhårt på er !!!



TASSAR

FIA & SIRI

2009-12-17 @ 22:22:47
URL: http://siri.gundogs.se/
Postat av: Sofie, Zimply & Bonuz

Grattis till det första avklarade testet!!!!! Det här verkar ju superspännande, så himla kul att ni får göra det här!!! Fast en sak är säker, jag ska ALDRIG klaga över att det är svårt att lära in tex vissa lydnadsmoment efter att ha läst vad ni ska kunna! Ojojoj! Det där är verkligen inga grundkunskaper utan snarare på superelitnivå!!!



Jag och Linda (som har Bonuz brorsa Bingo) har i veckan konstaterat att extremt dåligt koppelgående måste ligga i generna hos våra pojkar (eftersom det inte kan vara så att VI slarvat med innlärningen av detta) så jag håller tummarna för din skull att det kommer från pappas sida, isf finns det hopp för er!!!



Kramar på er!

2009-12-17 @ 22:27:00
URL: http://www.zimply.gundogs.se
Postat av: Vera med flera

we just love you.........darling.....

2009-12-17 @ 23:23:40
Postat av: Anonym

Hei og GRATTIS til broder G, visst er dere på G!!!!!!!



JA, nok ett likhetspunkt......;-)

Gerkan går også akkurat på grensen, men trekker ikke i kobbelet, hahaha!



Jeg ville valgt soffa´n og det glasset med rødt i kveld, jeg skal se om jeg får fikset julekort an hundene.......



Her er det MINUS 17 i dag.......(kl. 0744)

2009-12-18 @ 07:44:34
Postat av: annelise, gerkan & winner

Ojsann - glemte jo å si lykke til, men dette fikser dere lett som en plett;-)))))



Gerkan & Winner kan begge bære mat nå, uten å spise det opp på vegen;-)))

2009-12-18 @ 07:46:12
URL: http://www.gerkan.com
Postat av: FIA & SIRI

ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT GOD JUL & ETT GOTT NYTT ÅR !!!



TASSAR

FIA & SIRI

2009-12-19 @ 18:46:37
URL: http://siri.gundogs.se/
Postat av: Lotta & vovvarna

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR !!!

Nu blickar vi framåt och ser med spänning fram emot alla roliga händelser som kommer ske ;)



KRAMAR

Lotta Troja Puma Zäta

2009-12-19 @ 19:36:05
URL: http://www.friden.de
Postat av: Mona

Men Ing-Marie det här kommer ni att fixa galant, tänk att få jobba tillsammans med sin hund. Himla kul!!!!

Jag önskar dej en riktigt GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!!!!

Kram / Mona, Flamman och Hocky

2009-12-19 @ 21:29:51
URL: http://www.boltfire.com
Postat av: petra o greta

Jisses I-M vad spännande det här med vårdhund låter. Tur att det inte är jag o greta som ska utföra nästa prov, slakt koppel, hmmmm inte våran grej!!! Låta bli ngt gott som ligger på backen, hmmm inte våran grej!!! Lycka till och jag ser fram emot nästa uppdatering här på bloggen KRAM petra

2009-12-19 @ 23:03:58
Postat av: Pernilla, Tilly & Glimma

***GOD JUL***

&

GOTT NYTT ÅR!



Julkramar från oss.

2009-12-20 @ 11:43:22
URL: http://hem.bredband.net/pernsand
Postat av: Sofie, Zimply & Bonuz

Vill önska våra bästa smålandsbor en riktigt God Jul & Ett Gott Nytt År!!!



Känner på mig att nästa år kommer bli ett kanonår för er!



Hoppas verkligen vi kommer få träffa er flera gånger nästa år!



Kramar!

2009-12-20 @ 16:26:52
URL: http://www.zimply.gundogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0