Gott nytt år på er!

Vi var hos Helena igår för en träningstimme inför stundande vårdhundsteam! Gaston skötte sina tassar väl och jag skötte mig ganska ok, det är ju inte helt enkelt för grabben att reda ut en sån som mig men jag tycker han klarar det bra. Klickar vid helt fel tillfälle och lite sånt men det är bara att gilla läget och som Ia´s lärare säger som jag minsann lagt mig till med - GÖR OM, GÖR RÄTT!!!. Synnerligen bra uttryck!

Igår tränade vi utomhus på att gå förbi mumsiga smörgåsar, köttbullekolor, korv i servett och lite sånt. Förutom ett gigantiskt felklick när en korv liksom redan var nere halvvägs i magen på Gaston så gick det bra.
Jag skulle fiska upp korven ur munnen på Gaston och lyckas väl samtidigt klicka vilket alltså betyder - bra, du gör rätt... Shame on me. Stackars Gaston, jag klickar att han gör rätt samtidigt som jag fiskar upp korveländet halvvägs ner i halsen på honom. Upps. Tur han är som han är.

Vi hälsade på folk med alla fyra tassarna i backen och det gick fint. Vi tränade gå i slakt koppel och Gaston ramlade in i "jaha, nu ska vi leka den konstiga leken att gå omkring med scarves och gå nån form av "här" vid sidan". Alltså han fixade det bra.

Inomhus var det lite annat vi höll på med - vi gjorde om övningen att inte äta tappade smörgåsar, köttbullar och dylikt. Inomhus har Gaston fattat grejen men OBS han är i koppel och har sin fula scarves på sig. Så tror inte att Gaston skulle gå omkring inomhus och det ligger matrester och att han då skulle välja att inte äta. Glöm det! Bästa dammsugaren i hela Skärstad = Gaston. Men som Helena säger så skitsamma det är ju när han jobbar det ska funka.

Vi grejade lite med hålla ögonkontakt med främling, kunna koppla av i okänd miljö osv. Det är fantastiskt roligt. Helt andra grejer än vad vi brukar träna. Lite skillnad mot det ständiga tränandet av framåtsändande t ex.

Gaston blir så glad när klickern åker fram - i hans värld klicker fram lika med GODIS ner i min mage.

Sanny i ett snöigt Lekarebo



Vissa går på snön!




Andra trampar igenom och det är tröttsam...


Glöm det, Gaston har inga bekymmer med att han trampar igenom, springer som en glad tok i vilket fall. Det är jag som tycker det är AP-jobbigt!

Gott nytt år på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0