Gaston - love you!

Jag har varit på en så himla kul, givande och rolig kurs så det är inte klokt. Himla också att vi ska ha kalas för Myran imorgon annars hade jag med gläjde åkt imorgon också. Nu är det nog lika bra att jag har kvar denna känslan som jag har efter dagen istället för att stöka till det med något imorgon. Så tänker jag - för att trösta mig lite.

Vi var ett härligt gäng både med och utan hundar.

T ex


och


Den supertrevliga kursledaren Helena! Vilken tjej...


Vi har haft sol med isande vindar men vad gör det när man känner att massor av poletter fullständigt rasar ner i hjärnan. Jag har fått så många bra tips och idéer så det sprutar ur öronen. Gaston skötte sig strålande.

Vi har gått mycket på linje... något vi tjuvtränat två veckor i rad hos Birgitta SW he, he, he. Jag har ju tyckt att Gaston nästan på gränsen gått som en tråkmåns vid sidan, det har vi ordnat till idag så nu får jag nog ett litet hell på onsdag. För idag har det smällt och pangat, ramlat dummies framför, åt sidorna och bakåt.
Det var en helt vanlig människa som kastade åt ett håll, en annan som sköt med apportkastare åt ett annat håll och sen hade Helena med sig en Bumperboy (tror jag det hette) och det var bland det häftigaste Gaston någonsin skådat. Det for upp dummiesar högt som fasiken och inte en människa var i närheten, i hans ögon helt magiskt. Det var så han knallade en gång... Inte bra, inte bra. Det har han inte gjort sen vi diskuterade detta förra året.

Vi har fått kluriga övningar med dragningar hit och dit. Vi skulle stoppa och dirigera om. Vi har tränat närsök på ett jättekul sätt där man kan variera sig i det oändliga om man har tur och har såna träningskompisar som jag, som förhoppningsvis kommer ihåg saker och ting. Min redan innan fulla hjärna är liksom som ett tuggummi, det bara går runt där inne. Hur som helst en toppendag har vi haft, flanen och jag. Han sover som en julgris och jag är dödstrött med. Känner bara en aning press att vara lite social innan jag slocknar i soffan.

Här skjuter Helena iväg en apport som studsar iväg så fint på andra sidan diket.


Jag skickar honom på ut


Blåser stopp och dirigerar om till höger.



Han fixade det!


Jag var stolt som en tupp så här i påskatider. Ja jösses, idag har han skött sig strålande grabben. Det känns bra att vi hinner med en kursgång hos Birgitta SW till innan jaktprovsstarten i öppen. Han behöver nog coola ner sig lite efter alla apporterna idag.

TACK alla som gjort vår dag till en kanondag, supermega tack till Helena - henne vill jag träffa igen.

Ha det gott alla, nu väntar soffan och lite mat. Hjälp, hoppas jag håller mig vaken en stund i alla fall.

Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Fia & Siri

SUPER MEGA GRATTIS till er båda!! Vilken dag ni haft! Vi håller alla tummar & tassar för er på "jaktstarten"! Glöm nu inte att FOKUSERA...FOKUSERA!!!



TASSAR & KRAMAR

Fia & Siri

2009-04-18 @ 21:16:11
URL: http://varldensbastasiri.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag har redan hunnit prata i telefon med flera stycken ... och nog har jag berättat om den duktige flanen med sin duktiga matte :D



Tack för idag, vilken trevlig dag... imorgon är jag där igen ;). Mailar i veckan när jag renskrivit !



Kram

2009-04-18 @ 21:24:29
URL: http://www.friden.de
Postat av: Ulrika, Vilja, Izac & Tizzla

Låter som en riktigt givande dag... vad kul!



Själv ska jag träna för Birgitta i sommar, ska bli jättekul men lite pirrigt då jag är så nollställd inom detta område men alla är vi ju barn i början ;)



Lycka Till på jaktprovet.. tror att det blir en baggis för er men vi håller tummar o tassar för säkerhets skull!

2009-04-18 @ 21:37:41
URL: http://vit.gundogs.se/index.php
Postat av: Bittan

Förstår både av dig & av Lottas telefonsamtal att ni haft en toppendag! Jag ligger hemma med en krashad rygg & fick lämna återbud & det känns så j-a trist!!

Lotta berättade också tt Gaston var så duktig! Hoppas kunna se er båda nästa söndag kommer garanterat gå kanonbra!!

///Bittan

2009-04-19 @ 08:24:30
URL: http://www.bez-amis.se
Postat av: Marie och Emil

Det låter som en kanonkurs! Kul!

Lycka till nu på jaktprovet. Det kommer att gå fin fint ska du se. Vi håller alla tummar och tassar! Kram från oss!

2009-04-19 @ 16:04:19
URL: http://herrkrut.blogg.se/
Postat av: Sussan & Axel Jansson

Ååååååååååå, vi är avis, vill också kursa, såddessså!! idag har VÄRSTA snöstormen dragit förbi byyyn, vägen stängd mot Norge hela dagen, så nu har vi typ 17 meter snö :( barmarken vi hittade i onsdags är borta igen... hmrfff...

Kram från oss på fjällvidda!

2009-04-19 @ 21:19:18
URL: http://sussan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0