Vilken härligt, rolig träning vi fick till idag!

Gaston i hopp om att kastarmen ska användas


Cissi och Lipton kom ut till Skärstadalen för en stunds jaktträning (som hoppsan sa blev nästan två timmar). Vi började med att göra fyra målområden. Med mina ögon mätt var det ca 75 meter och med Cissis ögon ca 50 meter från skickpunkt till områdena. Allt är ju relativt... Vi gjorde så att jag kastade markeringar på två av områdena och Cissi på två. Sen utnyttjade vi områdena till dirigeringar. Våra grabbar hade verkligen en superdag båda två idag. De tog spikraka, jättefina dirigeringar.

Här är Lipton på g:


Efter våra dirigeringar så traskade vi iväg åt varsitt håll och kastade markeringar åt varandra. Det var jättelååååångt avstånd mellan oss. Lipton fick ha en buske som referenspunkt medan Gaston fick ingen alls mer än högt gräs. Min mentor  Maire sa till mig när jag var hos henne sist att Gaston måste lära sig att använda snoken, förlåt, nosen lite mer än ögonen så därför valde vi att göra så. Gaston hade svårt men han löste sina markeringar, den sista riktigt ok faktiskt.

Gaston med full fräs mot markeringen, det var verkligen långt....


Nu har jag lyckats trycka på nån knapp på kameran så Lipton ser helt galen ut men här är han på väg in till matte. Kolla den lilla busken, lite åt vänster bakom Lipton, en bit upp i backen, det var hans referenspunkt.


Både jag och Cissi var nöjda med dagens träning. Ser fram mot nästa. Nu håller vi tummarna för labben med matte som ska tävla lydnad imorgon. De kommer fixa det lätt som en plätt!
Ha det gott i helgen!

Kommentarer
Postat av: FIA & SIRI

Alltid lika kul att läsa va du & Gaston gjort under dagen, sitter med ett stort leende hela tiden..

Tack för "goda råd" idag ang "hunden utan bakdel.

Kramar & Tassar

2008-10-17 @ 19:43:05
URL: http://varldensbastasiri.blogg.se/
Postat av: Lotta & Puma

Härlig dag ni haft !!! Här har också tränats... raka linjer och markeringar :) !!



Ha en fortsatt trevlig helg !

KRAM från oss

2008-10-18 @ 22:56:10
URL: http://www.friden.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0