Jäpp, det blev en annan dag - en betydligt bättre

En lugn natt för oss och hönsen. Ingen mård i Anders specialfälla heller. Förhoppningsvis fick den sig en chock efter att en galning rusat runt i trädgården mitt i natten med ficklampan i högsta hugg lätt uppbackad av en flatteflane som villigt ställer upp på alla galenskaper, oavsett tidpunkt. Vi får se om de tänker sova i hönshuset inatt eller utspridda i trädgården igen.

En av våra hönepöner


Jag slutade tidigt idag, la ett spår till Gaston på vägen hem från jobbet som vi sedan tog under promenaden. Idag gick det betydligt bättre än vad det gjort på lääääänge [5]

Ibland liksom bara funkar det... (kort taget av Martin i helgen)


Det var vad jag behövde känner jag. Skillnaden på mina hemma-spår och åka-iväg-med-bilen-spår är att Gaston laddar på lite för mycket när vi åker iväg. Ska klura på det där lite.

Till något helt annat vet ni skillnaden på en flatte och en toy-pudel vid läbbiga vattenhål.

Liten pudel skulle aldrig drömma om att gå i.


Flatte skulle aldrig drömma om att INTE gå i.


Vi har tränat med dummies idag med. Skogen tillhör ju älgjägarna i dagarna tre så det blir tråkiga koppelpromenader blandat med att springa lös på grusväg med en matte vars huvud går som en helikopter för att inga bilar ska dyka upp och köra på de svarte. Hur som helst, fördel med att bo där man bor är att det finns mängder av åkrar där de nu har slått och tagit det de ska ha så nu kan vi träna linjetag hej vilt. Och det gör vi. Det bidde visst nån enstaka dubbelmarkering också när vi ändå var igång.

Himla skönt att det blev en sån härlig dag idag när gårdagen var rena katastrofen. Känner till och med att jag nog kommer träna lite kryp. [21]

Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0