Jaktträning i Svinhaga

Jösses vad folk och hundar det var. Vi delade upp oss i två grupper. I min grupp började vi med en övning som vi gjorde på internatet. Vi lade ut ett dolt linjetag och sen fick hundarna en markering. De fick sedan gå på linjetaget innan de fick sticka och hämta markeringen. Det gick rätt hyfsat, fick ta om honom första gången sen gick det bra.

Vi fortsatte sedan med en övning som Ulla hade med sig. Vi stod två stycken bredvid varandra, gick ut med våra hundar och lade ut ett linjetag. När vi kom tillbaka till utgångspunkten skiftade vi plats och jag skickade Gaston på Evas och Eva Zita på min. Ja, ni fattar va? Gaston hade lite bekymmer här men efter att gjort om det en gång så gick det bra. Sen gick jag ut tillsamans med Gaston och lade ut flera linjetag som jag sedan skickade honom på. Måste tänka till lite här.

Vi gick sedan iväg och gjorde markering i skitsvår terräng. Kastaren stod dold uppe i en backe. Hundarna skulle markera och sedan ta sig över en traktorväg där spåren var fyllda med mindre välluktande vatten. Det var buskar och risigt som tusan. Här fixade Gaston en bra och en mindre bra.

Roligt idag var att Gaston inte fullständigt dog av förälskelse när det var med inte mindre än tre labbevalpar. Söta som jag vet inte vad. Gaston älskar småttingar, är han lite pevers tror ni? Han är lika kär i dom som i löpande tikar. Skum typ jag lever ihop med. 

När  vi åkte hemåt stannade jag till vid Landsjön. Jag lade ut lite linjetag här och där. Kastade markering i vatten och skickade sedan Gaston på linjetag. Han skötte sig strålande flanen. Bäst av allt, han fick springa jättelångt (i hans ögon) och lämna av efter att ha varit i vattnet. Det är så jobbigt att inte få skaka sig så han nästan ser ut som han skulle dö. Idag såg han inte ut sån utan ansträngde sig faktiskt mer för att lämna av fort, fort så han sen kunde skaka sig. Hurra!

Nu blir det dusch och hopp i säng, snart bara 2 dagar kvar till semestern - härligt!

Gaston på ingång när vi var på internatet. Kort taget av Ankie.


Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Jag tycker inte ALLS att det är perverst att gilla småttingar! Inte heller att gilla söta tjejer, så det så! Du har bara en helt naturlig hane som har lärt sig att hitta det väsentliga i livet. Dit hör kanske apporter också? Det är kul när du är med och tränar. Hoppas du fortsätter med det. Kul är det också att läsa din blogg. Det kan du också fortsätta med. Vi ses nästa onsdag.

2008-07-09 @ 23:55:46
URL: http://www.123minsida.se/magganshundar
Postat av: Anonym

2008-07-09 @ 23:57:12
Postat av: Gerkan

hmmmm.....hva er det der for noe???? Valper også?



Kan det være en mulighet at vi kommer innom dere på veg bort til FM?? Er veldig usikker på hvilken veg jeg skal kjøre.....



Og tenk om vi hadde bodd nærmere hverandre, det hadde vært så kult!!;-)



2008-07-10 @ 19:44:03
URL: http://www.gerkan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0