Nu flyter det på tji hu!

Vi har varit i spårskogen och Gunde fick ett jätteben och en ny leksak av träningskompisarna. Jag tror att det kan ha bidragit till att han tassade runt sitt spår och skötte det helt ok. Han tappade men letade sig tillbaka SJÄLV! Jag blev nästan lite övermodig där ett tag och började tänka lägre klass... Glömde bort att det ingår kryp och framförgående också. Jag måste nog börja klura lite på det OCH köra igång elitlydnadsmomenten ordentligt.
 
Igår när jag kom hem hade Ia fixat gofika för att fira uppflyttningen. Den åt vi av idag med när vi var i spårskogen. Mums, mums. Hejdå duktiga kalorijagande Ing-Marie. Tack Ia för supergod fika! 
Funderar lite på hur jag ska lägga upp träningen framöver. Det rycker ju i brukstarmen och elitlydnadstarmen. Vad det gäller elitlydnaden har vi har ju fuskat lite med att skicka till kona och ställa Gunde vid konan och sedan skicka ut höger/vänster apport. Vi pillade lite med det i vintras inomhus men när jag väl anmälde mig till tävling så blev det fokus på trean och det andra lades lite på hyllan. Det är ju en annan vittring också med att andra tar i pinnarna och jag får hålla i min en pytteliten stund. Spännande och se om det blir någon skillnad. Har testat detta innan men då har jag håll i min pinne längre än en pytteliten stund liksom.
 
Tänk att helgen redan är over and out. Jag vaknade alldeles för tidigt idag tyckte jag, inte grabbarna. Kom igen nu, vi är hungriga, vi ser nog att du är vaken sa Gunde och körde in sin iskalla nos under täcket. Jaha, det var bara till att kliva upp 06.30 en söndag. Hade jag nu inte NÖDIGtvis varit tvungen att gå upp hade jag definitivt valt att sova vidare.
 
Det var en himla fin morgon idag, solen sken och det var -1 grader. Perfekt väder för en morgonpromenad.
 
Här sitter han, Gaston. Väntande på att de där som alltid kommer steget efter ska komma ifatt. Han måste tycka vi är apsega. Han ligger alltid före och får vänta. Hjälp vad han ser överlägsen ut. Undrar om han känner sig sån?

Nähä, nu får det bli soffläge. Jag fick ett ryck i eftermiddags och slet ner de röda gardinerna, i och för sig faluröda alltså inte julröda (fast jag bytte dem till jul, opps). Putsade av fönster och hängde upp nytvättade gardiner. Känner mig så äckligt nöjd med mig själv. Jag är verkligen inte alls duktig på att putsa och feja men nu jäklar är det gjort. Fönsterna såg jättefina ut, det kommer de att göra ända till solen tittar fram. Då syns alla streck och det jag missat. Men vad tusan, just nu är de fina i alla fall.
 
Hej på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0