Midsommarhelg!

Ibland är det liksom skönare att gå hem än vissa andra dagar. Idag var en sån dag. Jag trodde aldrig denna dag skulle vara till ända. Det är så jäkla svårt att komma i säng när det är ljust ute och nu är det ju dessutom fotboll. Jag skulle bara kolla lite och vips var klockan över 23.00. Inte bra med en morgontrött (och för all del i vanliga fall hysteriskt kvällstrött också) person som jag.
 
Vad händer i denna delen av världen då. Jaha, mitt projekt måla om husvagn inuti är snart färdigt. Jag ska ta skåp och dörrar i höst alternativt inte alls. Det blev för jäkla bra med vitt i våra fina, gamla, antika 73:a. Nu är nästa projekt sy nytt till dynorna. Jisses, i normala fall när jag ska sy typ raka sömmar på gardiner flyr min familj hemmet. Nu kommer väl hela Skärstadadalen försvinna och evakueras till andra sidan Vättern. Få se hur detta slutar, förmodligen med att Anders morsa får göra en akututryckning och rädda upp hela situationen.
 
Gaston jobbar och står i. Han tränar lite rallylattjolajbansmoment mellan varven och är med och spårar så klart.
 
Gunde han tränar elitlydnadsmoment eller rättare ibland känns det som det är jag som jag gör det.
 
Fria följet
Här har vi tragglat och tragglat. Håll position och vad händer då, han börjar släppa med blicken. Han har haft såna perioder innan när han liksom blickar upp i skyn, inte i mitt ansikte överhuvudtaget vilket gör att han också lättare liksom sveper iväg med blicken åt lite alla möjliga håll. Alltså har det varit mycket träning med position OCH hålla kontakten. Mycket besvärligt säger flanen. Jag stönar och försöker tala om att vi har hållit på med detta sedan du var liten som en plutt. Har vi? säger flanen förvånat och ser ut som ett UFO.
 
Zätat
Gunde kan helt plötsligt inte sätta sig i gång. Det går inte. Det som varit hans paradgren i trean men nu när jag blandar stanna, sitt och ligg så har det låst sig totalt. Han snöar in på stanna och sen är det som förgjort att få honom att sätta sig när vi går. Jag går sakta, jag går nos-näsa, jag tränar bara sitt rätt upp och ner men my god, jag kommer på riktigt bli gråhårig innan detta moment sitter. Ska man räkna timmar man lägger på moment så leder fria följet och zätat utan tvekan.
 
Kona
Från att haft värsta jättefräsen ut till konan har det även där blivit för mycket "tänka på nästa grej" som gör att Gunde har återhållsam galopp ut till konan. Kan vara detta att man faktiskt ska stanna där innan man tas sig vidare till rutan eller ännu värre apporterna.
 
Inkallning
Helt ok, hjälp knappt jag vågar skriva det.
 
Fjärr
Det tar sig. Vi har tränat stå till sitt med låsta bakben i snart två år så nu börjar det likna nåt. Tålamod är en dygd - har jag hört.
 
Vittring
Den kollar vi av då och då. Sorteringen är kalas men avlämningen finns det att jobba på.
 
Hopp/apport
Men herre gud vad det är svårt att hoppa tillbaka om jag kastar snett. Jag tränar hopp tillbaka snett och vint men det är riktigt, riktigt klurigt för sötnöt att förstå. Varför hoppa när man bara kan kliva runt liksom?
 
Transporter mellan moment
What? Jag hänger gärna med dig säger Gunde men jag ska bara kolla-runt-lite, ligga-typ-en-halvmeter-framför vilket resulterar i att när vi ska ställa upp för nästa moment kan Gunde vara var som helst. Han sticker inte iväg och håller på men han yrar kring benen. Nu önskar jag att jag kunde skriva att vi inte tränat på detta MEN DET HAR VI!!!
 
Jag kan faktiskt allt möjligt/Gunde
Kort taget under Siv-kursen. Tror Dorn Josefsson var proffsfotografen. Är grymt glad över bilden.
Vi spårar ju med och vet ni vad. Gunde har ju inte varit plättlätt att spåra med. Men med goa träningskompisar som inte gett upp utan peppat mig när jag gett upp så har vi nu fått resultat. Gunde spårar riktigt ok, så pass att jag vågar tänka lägre klass i höst. Bara en liten detalj brukslydnaden. Har vi lagt någon krut på den? Nej... Vi har lite att göra i sommar om vi ska få till det. T ex kryp är ju bra om man kan. Får klura på detta lite. Är så himla taggad på elitlydnaden och vill så gärna få till ett championat.
 
På tal om taggad, fatta nästa helg då ska Gunde och jag på helgkurs för Helene Lindström. Det ska bli grymt kul. Jag följer hennes blogg och tycker hon är så jädrans pedagogisk och verkar supersympatisk.
 
Ha, ha, ha kollade just vad jag skrivit i rubriken - Midsommarhelg och??? Inte ett ord om den men om någon läser detta så ha en härlig helg, det ska vi!

Kommentarer
Postat av: Anna Svensson

Goa Ingmarie! Då var vi nog lika trötta idag... Kunde inte somna igår och kände mej såååå seg idag..😉

2014-06-19 @ 20:30:08
Postat av: Anna Svensson

Goa Ingmarie! Då var vi nog lika trötta idag... Kunde inte somna igår och kände mej såååå seg idag..😉

2014-06-19 @ 20:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0