Premiär i lydnadsklass 3

Vi for till Forserum och körde vår premiär i trean. Så här gick det:
 
Sittande i grupp och plats  - 10
(förväntat betyg av mig 10)
 
Fritt följ - 7
(förväntat betyg 7)
Tränger, dålig språngmarsch, sitter snett, dåliga vändningar.
 
Tja, ungefär som väntat men språngmarschen är inte jag och domaren alls överens om. Jag tyckte vi fixade den bra men, men han ser ju något annat där från sidan än vad jag känner.
 
Sättande - 9
(förväntat betyg 10)
Dålig transport.
 
Inget jag kände av men som sagt domaren ser ju allt från ett annat perspektiv.
 
Inkallande med ställande - 9
(förväntat betyg 9-10)
Tempoväxling.
 
Här hade jag förväntat mig ett snett sittande men tempoväxling, tja tveksamt men visst han saktar ju in hos mig det gör han ju.
 
Rutan - 9,5
(förväntat betyg 9-10)
Sakta sättande.
 
Jag är så ruskigt glad att Gunde rusar som en tok rakt in i rutan, stannar när jag säger stanna och lägger sig när jag säger ligg, kommer som ett spjut när jag kallar in så vad tusan gör ett sakta sättande - NOTHING!!!
 
Apport - hopp - 9,5
(förväntat betyg 8)
Snett sättande
 
Snällt tycker jag. Jag hade trott på en 8:a och då med tanke på att han ofta hamnar snett i ingången. Bussigt att bara dra 0,5 poäng. Tack!
 
Metall - 0
(förväntat betyg 8)
Tappar apport 2 gånger. DK
 
Ja herre gud, Gunde rusar ut, klipper apporten, vänder upp och tvärstannar med vilt stirrande ögon på något bakom mig. Släpper apporten och ser helt ställd ut. Jag trodde minst att det galopperat fram en älg och ställt sig bakom min rygg men det var det inte. Det var domaren, med neddragen keps och kritiskt granskande ögon. Skitläbbig tyckte Gunde. Jag fick honom att ta upp apporten och komma in och lämna av den.
 
Vittring - 0
(förväntat betyg 8)
Sänder tillbaka
 
Jag fick berättat för mig att tävlingsledaren lägger ut pinnarna och sedan springer lite lätt från pinnarna. Gunde springer ut mot pinnarna men är tveksam, håller ett öga på den där skummisen som kanske eventuellt tänker göra en attack mot lille Gunde. Han frysmarkerar rätt pinne men väljer att springa till mig, jag får stopp på honom kanske en halvmeter från pinnarna, då vänder Gunde om och hämtar min pinne, springer raka spåret in till min sida utan att tugga och lämnar av helt ok. Nästan så jag tyckte han kunde fått en liten femma på det faktiskt och då hade vi haft ett första pris. Retligt nära var vi...
 
Fjärr - 10
(förväntat betyg 10)
 
Han är ruskigt duktig på den och det är ju fantastiskt roligt att den funkade med en skummis bakom och en annan skummis vid sidan. Lille söte Gunde.
 
Helhet - 8,5
(förväntat betyg 8)
 
Summa 237 poäng med två nollor är jag jättenöjd med.
 
 
 
Nu kör vi hårt i veckan och hoppas det sitter som en smäck nästa helg.
 
Det var roligt i ettan idag att goa, härliga Helena med sin fina pudel Scilla fixade ett första pris. Mindre roligt att Sanna och Biz inte var på samma planet alls under platsliggningen. Hm, detta måste kluras på.
 
Eliten vann Elenor med sin fina Mex - de är sjukt duktiga de där två.
 
Nu ska jag strax på fotboll. Hej svejs!
 

Kommentarer
Postat av: ulrika

Bra jobbat av dig o Gunde nästa gång sitter allt o då är det Elit nästa tjoho tjohej... kul! :-)

2013-09-15 @ 22:45:05
URL: http://izti.hundpoolen.se
Postat av: Ulrika

Tänk om kommunen kunde bjuda oss på ett par utlandsresor om året :-S hade varit nåt det ;-) Han jobbar på rätt företag M...

Ja jakten är ju bara för skoj, saknar du inte det? Ni va ju jätteduktiga!!

2013-09-16 @ 21:25:12
Postat av: Sanna

Ja vilken debut ni gjorde! Helt sjukt bra ruta fjärr och platsmoment! Ni är våra idoler :)

Kram Sanna och Bizlanbus!

2013-09-18 @ 21:14:55
URL: http://susshundar.bloggplatsen.se
Postat av: Anna-Karin o Kaos

Vad duktiga ni är! Spöken är ju skitläbbiga o måste så klart kollas ordentligt.
Kaos är sjuk. Cancer igen. Han har en kort tid kvar att leva. Vildas cancer gick ju att behandla men nu finns inget att göra. Han är opererad o vi har nu ihop med veterinärer tagit beslutet att inget mera göra utan hoppas på att hans sista tid blir hyffsad. Det handlar om veckor-max 6 månader.
Fy,vad livet är orättvist.

2013-09-24 @ 16:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0