Maj månad!

Så himla härligt det är ute nu med alla fina blommor, allt det gröna och sen lite sol uppe på det. Lovely!
 
Veckan som gått har varit intensiv som alltid. Det är rätt mycket på jobbet och i hemmet (läs trädgården). Fotbollssäsongen är igång med matcher två dagar per helg. Sen vill jag ju träna med.
 
I veckan var vi på ett härligt besök där personen fick Gaston att vänta på ett varsågod. Det var grymt hårt tyckte Gaston, perfekt tyckte matten.
 
Men han väntade...
 
I veckan har vi varit på en grej med jobbet. Vi var hade samarbetsövningar i det gröna vid Hovslätts hembygdsgård. Sen gick vi utmed vattnet uppför och ännu mer uppför och tillslut fick vi lönen för mödan. Värsta, goaste skagenröramackan (dock inte nyttig... men jäkligt god). Gasse var med så klart, det var ju hela teamet som var medbjudna. Han fick sista biten av chefens macka, min egen glufsade jag glatt i mig själv.
 
Vattenskålen fick jag ha för mig själv i alla fall...
 
Idag har vi spårat och det gick bra för alla hundarna. Det var lite märkligt väder, varmt, kvalmigt, regnade lite och lite kyligt. Det ni! Hur som helst Saga introducerades i spårupptag och gjorde det med glans. Susade ut, valde noga och sen tassade hon iväg åt rätt håll. Härligt!
 
 
Nu ska vi ladda om batterierna för fotboll kl 17.00. Supertråkigt tycker grabbarna men det är bara att gilla läget. Lever man i en fotbollsfamilj så gör man.
 
Sen är det ju hockeyfinal ikväll med. Jösses, tur jag låg i som en rem med både det ena och det andra igår. Typ städade ur två fruktansvärt skitiga bilar. Snudd på äckelvarning på dom. Tur att dom på "rent hus" inte var här. Kanske ett nytt uppslag till TV "ren bil".
 
Hej på er!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Tänk vad mycket glädje Gaston ger ! Fantastiskt att läsa om hans insatser. Ja och Gunde är ju en fining förstås . Ska vi försöka få till en träning igen ? Det var ju så roligt sist vi alla var på fotbollsplanen och skulle ju vara kul om Emma kan hänga med oxå!!
Klubben nån kväll ?

2013-05-20 @ 21:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0