Jippi för våra träningskompisar Emma och Saga!

Idag blev de uppflyttade till lägre klass spår. Så himla kul. Det var Emmas (och Sagas med för den delen) första brukstävling någonsin. Jag är så himla glad för den tjejen är så ambiös och vill så mycket. Hon jobbar hund på ett härligt sätt tycker jag och klurar ut hur det ska bli så bra så möjligt för lilla Saga och tadam, så bra det blev.
 
Vi, jag och mina grabbar har varit i spårskogen med vår andra träningskompis Martin. Det som var hiskeligt kul idag var att Gasse nu plockar färska pinnar som de vore som vilken pinne som helst. Skitkul! Han som haft så svårt för detta. Idag blev jag på riktigt sugen att starta en tävling med grabben igen. Kanske skulle ta och kolla av lydnaden och se hur vi ligger till där...
Gunde han spårade fint idag. Martin och jag diskuterade, innan vi skulle spåra med våra yngsta, angående lämplig aktivitetsnivå innan påsläpp. Vi testade lite grejer och banne mig att nivån sjönk. Vi bestämde oss genast för att så får det bli från och med nu.
 
Jag och Emma var hos Ditte Andersson och tränade i veckan. Jättekul och givande. Go tjej det där och duktig. Jag är så glad för att jag har haft möjlighet att träna för både Mona och Anders Kjernholm och nu hittat ytterligare en till skitduktig människa som delar med sig av sina tips och idéer. Härligt med människor som vill att det ska gå bra även för andra.
 
Jag hade vilda planer på att starta Gunde i trean innan sommaren men den planen är reviderad. Vi har liksom inget fritt följ. Vet inte riktigt vad som hänt men som det är just nu så har vi inte på en lydnadstävling att göra. Vi får kämpa vidare ett tag till. Planen kan ju revideras en gång till...
 
Mina fina killar! Fantastiskt skönt att kunna ströva runt i skogen och veta att de inte drar efter vilt. Idag såg vi hare, rådjur och hjort. Vi såg även spår efter vildsvinen. De är inte långt från vårt hem.
 
Förresten så har jag tamme tusan överträffat mig själv den här helgen. Putsat alla jäkla, förbaskade fönster på nerevåningen. Visst är det charmigt med äldre hus och fönster med spröjs men fy tusan när man ska putsa skiten. Då är det svårt att se nåt som helst charmigt med såna fönster. I hate it!!! Nästa helg blir det övervåningens äckelfönster som ska få sig en puts om inte det är något annat som kommer i min väg. Just nu skulle det i stort sett kunna vara vad som helst faktiskt. Jag är inte svårövertalad bara jag slipper putsa!
 
Ha en go vecka hörni, men just det, det ska ju jag ha. Ledig torsdag-söndag. Hm, det innebär att det blir svårt att hitta på ursäkter för att slippa putsa...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: FIA & SIRI

Alltid lika roligt att läsa vad ni har för er. Håller helt å fullt med dig att det är bra härligt att kunna glädjas åt andras framgångar, det är väl det man har vänner till bla. Klart ni kommer att fixa erat ff, det är vi fullt övertygade om, du är ju inte den som ger upp, du kämpar på å tränar flitigt med dina fina/duktiga killar. Kram

2013-05-05 @ 22:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0