Tadam! We back

 
Jag är en usel bloggare just nu, fattar inte vart tiden tar vägen. Vi har varit en vecka i Sälen och det var kalasväder med -10-21 grader. Kalla nätter men soliga, härliga dagar. Tyvärr låg A sjuk de första dagarna och sen tog jag över baskeluskerna och blev liggande i slutet av veckan OCH början av nästa. Så pinsamt, jobbigt att ringa sig sjuk när man precis haft en veckas semester.
 
Jag åker bara utför och inget på längden så något dragande med hund har det inte varit. Däremot har vi gått långa, härliga promenader. Tur vi var sjuka i omgångar. Tror nog hundarna uppskattade semestern lika mycket som vi.
 
Gunde har tränats lite extra i det svåra, JÄTTESVÅRA stå till sitt. Hur märkligt är inte detta? När han var yngre satte han sig automatiskt bakåt så jag har inte lagt någon jättevikt vid det. Nu när det ska specialtränas så hoppar bakbenen fram, inte mycket men de ska inte hoppa fram något. Skitlöljigt tycker Gunde och skuttar glatt fram pyttelite i alla fall. Hm.
Vittringspinnsträningen går finemang. Vi är fortfarande kvar i stadiet frysmarkera rätt pinne. Vill verkligen få honom att förstå att det viktiga är inte att hämta första bästa pinne utan det är MIN pinne som gäller. All vittringspinneträning har fått en liten trevlig biverkning märkte vi idag på spårträningen. Han markerade färskpinnarna lätt som en plätt. Jihu!
 
 
Gaston spårade ett 2,5 tim gammalt spår idag och även han markerade färskpinnarna. Kan det vara att han får leta små post-it-lappar när Gunde hållt på med sina vittringspinnar. Inte vet jag, men kul är det i alla fall.
Gaston jobbar ganska mycket nu ett tag fram över. Tror inte han direkt sliter ihjäl sig men det tar på den mentala kraften märker jag. Vi tränar rallygrejs han och jag, riktigt kul men lite klurigt.
 
 
Nu är det ny vecka igen och då kör vi så det ryker. Börjar med ridhusträning imorgonkväll eller förresten Gasse jobbar först och Gunde trakasserar dagmatte/husse innan träningen. De tycker inte han trakasserar dom någonting vad han än hittar på. För han hittar inte på något där... Hemma kan jag säga att han driver sin matte till vansinne med sitt snart-är-jag-nog-vuxen-beteende. Osäker och tuff, stor och liten, drar i kopplet och går fint som en klocka. Hela tiden detta upp som en sol och ned som en pannkaka. Men att göra sig stor och tuff genom att skrämma vettet ur granntanten som hämtar JP på morgonen känns så där....
 
Hej på er!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Och jag fick jobba istället för att spåra :( Ja,ja är ju ledig imon istället :-) Kul att det gick fint med spåren!

Jaså, ni åkte på de elaka baskiluskerna ni oxå :-( Hoppas att ni är pigga nu!

2013-02-03 @ 22:25:07
Postat av: Pernilla

Hallå i stugan!!
Inser att jag inte har surfat runt på läääänge. :( Skäms på mig men FB sabbar ju lite detta med hemsidor. Men när man väl sätter sig så är det roligt att läsa om vad alla har för sig.
Kan tänka mig att du har många planer med dina duktiga grabbar i år.
Kram å hej.

2013-02-12 @ 18:18:16
URL: http://hem.bredband.net/pernsand
Postat av: Jeanette

Frysmarkering verkar bra till apporteringsglada hundar. Det ska jag träna in på Lady när det blir dags . Började du med post it lappar till duktiga Gunde ? Ha det gott

2013-02-16 @ 13:31:28
URL: http://www.smokey.hundpoolen.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0