Over and out!

Så var den semestern över. Vilken semester vi ha haft. Härligt väder, roliga husvagnstripper, bra hundträning, kommit igång med löpningen (om än i etapper...) och ändå känner jag att jag skulle kunna varit ledig minst en vecka till. Förra veckan drog vi iväg till Västkusten. Hittade en liten söt camping innan Kungshamn där vi slog läger. Därifrån utgick vi och hittade en skitmysig brygga med tillhörande ortsbefolkning. Trots att vi liksom inkräktade på deras mark (ja, jag vet allemansrätten men ändå, det var ett ställe där deras släkt solat och badat i eviga tider) så var de skittrevliga. En bidragande orsak var hundarna. Jäpp. Jag vet, normalt brukar ju folk bli skitsura och tycka det är äckligt bla, bla, bla men de här människorna som vi hade turen att träffa hade flattar själva. Jajamen, det finns en uppfödare i närheten Inspiriations där deras hundar kom ifrån så vi var så himla välkomna. Sen var två av gubbarna där intresserade av bi och vips så hade A och gubbarna ännu mer att prata om. Djur gör underverk - även på semestern. Skön vecka fick vi!
 
Här är grabbarna på en brygga i Grebbestad.
 

Vi har även tränat lite lydnad och ett litet spår har vi petat in. Lydnaden är just nu inriktad på klass 2 eftersom vi hade turen att komma med i Augustikannelaget. Tävling nästa helg - spännande. Vi var en sväng på Attila i onsdags och tjuvtränade. Känns skönt att Gunde har varit där och spanat in läget lite. Hade ett litet annat upplägg innan jag gick in på planen och det kändes som att det är nåt vi kan satsa på. Det är tamme tusan inte enkelt att hitta rätt aktivitetsnivå. Det var 25 grader varmt och han måste ju ligga rätt högt i aktivitetsnivå för att orka hela programmet (fjärren är ju liksom sista momentet och då ska det finnas lite kvar till sitt upp om man säger så). Jag kan inte dra upp honom för mycket innan för då ligger han för långt fram i fria följet och jag kan inte ha honom i nån form av zombinivå för då vet jag inte hur det slutar (för övrigt har jag inte lyckats hitta den knappen så den får jag leta vidare efter). Shit the same, vi var grymt nöjda när vi åkte från Attila. Ska bli kul att tävla igen. Nu ska jag ta tag i mig själv och anmäla mig till en lydnadsklass 3. Att det ska vara så jäkla svårt att få ur tummen då.
 
Ha det gott! Nu ska jag på fotboll och sen ska jag stöna över att klockan ringer fruktansvärt tidigt imorgon.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0