Phu, det är mycket nu...

Först och främst så är det något med min Gaston. Han är pigg, han äter men dricker mängder och droppar. Plus att han visar en viss irritation mot andra hundar som den grabben ALDRIG visat under sina 7 år. Veterinären har tagit urinprov direkt från blåsan och det såg fint ut, lever- och njurvärden är ok MEN blodsockret är lågt. Så imorgon ska han in med nytt urinprov samt så ska han röntgas. Jag gjorde det man inte ska göra, googlade på lågt blodsocker på hund. Say no more.
 
Vi var i Eskilstuna i helgen på en träff med vårdhundskollegor. Så himla nyttigt, roligt och givande. Vi behöver verkligen varandra! Goa, fina kollegor som vet exakt hur det är att jobba i både med- och motvind. Det är skitkul att höra från andra delar i landet där det verkligen funkar det här med att få vårdhund på remiss. De får remisser från sjuksköterskor, arbetsterapeuter och sjukgymnaster. Det kan till ex vara att en person behöver träna bålstabilitet, balans, händerna eller behöver träffa hunden i stämningshöjande syfte. Jag boostade upp med nya aktiviteter plus att vi spånade vidare på redan befintliga. Skitkul helg men lite sliten blir man ju...
 
Gaston vilar sitt huvud i knäet på en av sina favoriter. De är helt överens om massor av saker till exempel att det visst är ok att han har både en egen skorppåse och ett helt paket kex som bara är hans. Helt normalt tycker Gaston, synd att inte hans tröga matte fattar det bara.
Gunde har vilat sig i form och det har han gjort bra. Igår var vi på klubben och han fixade sitt i grupp 1,5 minut med ny, söt liten tik utan att han ens bevärdigade henne med en blick. Shit, mår han inte heller bra? Sedan låg han plats mellan två tikar. Hakan nere i 3,5 minut och då var jag gömd 2 minuter av dom. Om jag är glad - gissa!!!
 
Sedan körde vi ett längre fritt följ - det fixade han riktigt bra. Det är ju det där med sidoförflyttningar som stökar till det i flanens liv men vi gnetar på. Vi grejade med hopp-apport och rutan. Kul, kul när saker och ting börjar skramla på plats.
 
Imorgon blir en äckligt jobbig dag innan jag fått svar från veterinären men jag hoppas att jag glatt kan åka till Nässjö för en specialträning i ny miljö med nya människor och nya utmaningar.
 
Hoppas allt är som vanligt imorgonkväll, troligen är jag betydligt fattigare men gärna det bara det inte är något med Gasse.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helene o Poppy

Håller både tummar o tassar här! Kram!

2013-04-23 @ 21:55:18
Postat av: Ulrika

Neeej, håller tummar o tassar här oxå!

Kram på er

2013-04-23 @ 22:52:32
Postat av: FIA & SIRI

Självklart så håller även vi tassar & tummar för Gaston. Kramar & Nospussar från oss.

2013-04-24 @ 00:09:33
Postat av: Anki o labbarna

Usch vad tråkigt att höra! Håller alla tummar och tassar vi med för att du får ett bra besked idag.
Kram

2013-04-24 @ 08:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0