Spårchampion!

Helt galet hur det kan bli. Gaston började dagen med bakspår men fick med sig alla pinnar. Vi skulle varit 10 deltagare men en kom inte. Efter spåren var vi 5 kvar. Då känner jag mig barnsligt stolt över min kille som plockat alla pinnar på våra två tävlingar i år.
Så blev det dags för uppletande. Alla som älskar värme och sol var glada idag. Jag som har en värmekänslig kille fick anstränga min hjärna för att göra det bästa av situationen. Jag doppade Gaston i en sjö, kallt sa Gaston o sprang runt lite. Äckelvomen var också laddad. För första gången på tävling bytte Gaston föremål. Så där kul. Vi hade behövt dom poängen. Vi fick 7,5 o 8. Jäkligt onödigt! Ni kan kanske tänka er in i hur lätt det var att hitta nån bra känsla innan lydnaden. Nu var vi bara 4 kvar som skulle köra. Vad tusan tänkte jag nu får jag rycka upp mig. Jag tog ut Gunde som var med för miljöträning. Sen fick Gunde mat. På gränsen elakt men en mätt Gaston i värme, nej ingen bra ide. En hungrig Gaston i värme skulle kunna gå.
Jag blev så sjukt glad när Gaston stod på ställandet och inte satte sig. Sen fick vi 8 o 7,5 på framåtsändandet. Satan i gatan när något vi kämpat så med inbringade poäng. Det betyder att vi är på rätt väg med belöningar vad det gäller det momentet. Gaston fick väl till skallet idag så jag trodde jag tagit fel hund. För första gången i hans liv fick vi 10 o 10. Kryp fick vi 9 o 9,5. Flanen var ju självklart tvungen att nolla nåt och idag valde han en given tia på hoppet!
När det var dags för prisutdelning och jag insåg att vi vunnit på sketna 552,75 poäng så trodde jag att jag skulle stå och dö. Cert!!! Saken var klar - grabben är spårchampion !
Tack för alla grattis som jag fått och alldeles extra till mina goa spårkompisar som kom hit med present till både spårmästaren och till mig. Utan er hade jag inte kunnat jubla i Sävsjö idag.
Jag är ända in i hjärtat glad!

Kommentarer
Postat av: Anki o labbarna

GRATTIS!!!!!!!

Förstår att du är super glad!

Kram kram

2012-05-13 @ 19:26:36
URL: http://ankislivplandet.blogspot.com
Postat av: Helene o Poppy

Du är väl värd detta! Kanonbra kämpat!

Kram!

2012-05-13 @ 21:27:26
Postat av: Ulrica & Daniel

Grattis till championatet!! Hurra Hurra Hurra

Önskar gula kennelkompisen Ina, husse Daniel och matte Ulrica

2012-05-13 @ 21:38:11
URL: http://www.highdreams.se
Postat av: Gerkan

Grattis SporBror Gaston!!!!

2012-05-13 @ 22:16:49
Postat av: GRATTIS till matte och Gaston

Grattis till er båda. Jättebra jobbat.

SPÅRCHAMPION Kennel Duckstreams första. Jättegrattis från stolta uppfödare.

2012-05-13 @ 22:23:40
URL: http://duckstream.se
Postat av: Ulrika

GRATTIS!!! Riktigt kul att ni fick till championatet idag och att ni fick det på "skitpoäng" spelar ju mindre roll det visar ju på hur förhållandena för dagen var och ni var BÄST!!

Härligt... njut nu :-)

2012-05-13 @ 22:59:30
URL: http://www.12tassar.blogspot.com
Postat av: Lotta

Stort MEGAGRATTIS till ett fantastiskt duktigt ekipage!!! SE Sp CH :))))))))))



KRAM på er

2012-05-13 @ 23:43:14
URL: http://www.friden.de
Postat av: Sofie (normalt sett med Zimply, Bonuz & Ezzet)

Ååååå!!! Jag är så otroligt glad för er skull! ni är SÅ värda detta! Största GRATTISET till allra bästa er!!!! KRAM!!!!

2012-05-14 @ 11:15:50
Postat av: Anna

Grattis till dig, så roligt när all träning äntligen ger utdelning! Ska själv försöka ge mig i kast med brukset men har ingen aning om var jag ska börja någonstans, lydnaden har ju varit min gren.

2012-05-14 @ 13:16:42
URL: http://kaxeojazz.se
Postat av: Anna-Karin

GRATTIS! Så var det. Först jäklas det sen.....sitter det.

Vi har det tråkigt här då lilla Vilda igår lämnade oss.

A-K

2012-05-15 @ 17:59:11
URL: http://vildaokaos.dinstudio.se
Postat av: FIA & SIRI

SUPER MEGA GRATTIS!! Faan va duktiga ni. Som ni kämpat och tränat, detta är ni så väl värda du & din gaston!



Kramar & Tassar

2012-05-15 @ 23:43:27
Postat av: Ulrika och Russin

Jamen Stort, stort GRATTIS! Så roligt för er!!!



Kramar

2012-05-16 @ 11:03:01
URL: http://flatonline.at
Postat av: Marie o Emil o Laban

STOOORT GRATTIS!!!!! Å vad kul!!!

2012-05-16 @ 13:17:43
Postat av: petra och greta

G R A T T I SSSSSSSSSS!!!!!!!!!

2012-05-18 @ 22:07:29
Postat av: Ute Backteman

Ett Jättegrattis från oss till spårchampionatet Jättebra jobbat hälsar syrran Greta och Ute

2012-05-20 @ 22:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0