Tre dagar räckte, sen var energin slut igen...

Sanslöst, kände mig helt galet pigg när vi varit i Sälen en vecka och bara haft det så jäkla skönt. Pang, tre dagar så är det slut. Känner mig som en påse nötter som släpar mig runt och blir smått galen på allting.

I måndags var Gaston och jag på klubben en sväng och tränade tillsammans med Emma och Martin. Gaston var som en dynamit och alla mina funderingar på vad det är med honom försvann som en avlöning. Inte vet jag men där fanns det energi så det räckte och blev över. Lilla goa Saga är så fin, hon har så mycket i sin lilla kropp som vill ut!!! Inte alltid lätt att hålla alla fyra tassarna i styr men Emma och hon är ett kanonteam och det kommer bli så bra så. Knuffa var som Gaston - galen men samlad. Inte dåligt att hålla ihop den lilla tervkroppen när det spritter i varenda nerv. Snö, kyla och en boll. Tänk om jag kunde vara lika nöjd som hon över dom tre grejerna.

Igår var det Gundes tur att åka med till klubben. Det var dags för kurs! Jag blir så glad över min annars, totalt förvirrade tonåring. Han skötte sig jättefint. Mest glad över att han satt kvar där jag satt honom fast det kom en stor lurvig hane fram till honom och nosade på HANS kropp. Han satt KVAR!!! Det och han låg plats med för honom två okända hundar i två minuter utan någon tendens till att "nu-är-det-här-klart-va?". Sen var han cool överlag. Vi delade upp oss i smågrupper med 2-3 stycken i varje och jag kunde ha honom lös hela tiden utan att han skulle fram till någon eller hålla på. Vi turades om i smågrupperna att träna störning och annat under koncentrationsövningar och denna kursen är precis lika kul som den vi gick innan jul.
Det finns hopp om tävling i vår känns det som.

Nu soffan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0