Tjolahopp så var det helg igen!

Värsta veckan till att gå fort. Kommer ju knappt ihåg vad jag gjort. Jag har i alla fall inte tränat som jag tänkt. Vi fick till en träning i ridhuset i torsdags och jag var ganska nöjd med mina grabbar. Gaston gjorde ett sånt där fritt följ som får mig att bli ända in i hjärtat lycklig. Kan sammanfattas med att han hade ett in i helsickes engagemang. Tyvärr försvann det lite efter fria följet för inkallningen var rena rama skämtet. Han galopperade så sakta så jag var helt fascinerad av att han inte somnade på sin väg mot mig. Suck. Framåtsändandet var däremot buskul så ja, summa summarum skötte sig Gaston helt ok.

Gunde min lille gubbe, han var trött i sin lilla hjärna men han skötte sig hyfsat tycker jag. Rätt ok fritt följ. När vi skulle träna framåtsändande fick han syn på en metallapport och blev helt fixerad vid den. Inte så bra men, men aldrig fel att träna mattes tålamod. Jag har haft lite bekymmer med apporteringen men jag fick ett skitbra tips av Emma. Gunde håller apporten jättefint så länge han är i rörelse men sitta still med en grej i munnen ingår inte i hans repertoar. Med en enkel förflyttning av mina händer så ramlade poletten ner och det gick plötsligt sitta med något i munnen. Kändes så gött! Tack Emma!

Gunde har varit hos sin dagmatte/husse tre gånger denna veckan och jag är så jäkla glad över att just vi träffat just dom. Gunde stormtrivs! Fatta hur glad man blir när man i arla morgonstund ringer på dörren och innanför står dom och tar emot med stora famnen. Gunde vet inte till sig av glädje när han träffar dom. Svansar runt och jag är lite lätt orolig för deras fina hallspegel... en flattesvans kan lätt ordna splitter av både det ena och det andra men än har den överlevt. De tackar för lånet! Det är ju JAG som ska tacka för att de räddat hela min psykiska hälsa. Den var riktigt illa ute där ett tag innan det löste sig.

Idag har det varit årsmöte. Kul med massor av folk. Gaston och jag fick pris för årets brukshund 2010. Jäpp, du läste rätt. För 2011 fick vår fantastiske kursledare Anneli ta emot detta eminenta pris. Vi var inte på årsmöte förra året, vi var väl i Sälen det brukar infalla sig samtidigt. Alltså delades både 2010 och 2011 års pris ut. Jag är ju lite larvigt förtjust i priser så jag blev glad.

Nu ska jag lägga mig på sofflocket och vänta in familjen som blev kvar på kalaset vi varit på i eftermiddag. Jag fick åka hem till våra fyrbenta vänner som inte kunde följa med. Imorgon väntar spårskogen eller kanske spårfälten - vi får se. Efter det blir det en sväng till Tipshallen, My ska spela.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0