Inte mitt smartaste beslut men det är smällar man få ta...

Från att legat som död i soffan i 3 dagar fick det vara nog. Iväg till spårskogen och herre jösses, G&G trodde inte sina ögon. Hon rör på sig, hon packar ryggsäcken och vi får följa med.

Gunde spårade bra och plockade sina pinnar. Det är kul men han har bekymmer med vinklarna... får klura lite på det. Gaston spårade, plockade pinnar och tog vinklar - superduktig var han. När jag gått spåren var jag lite lätt svettig, hostig och snorig.

Vi gjorde ett uppletande också och idag fick Gunde gå på fyra grejer. Har alltid varit så nöjd när han tagit två och plötsligt skickar jag iväg honom på det tredje och han jobbade på så himla fint. Jag blev lite vild och skickade ut honom efter det fjärde. Han letade på så fint men kom helt ur vind så när han galopperade hemåt igen så ropade jag in honom. Jag belönade honom så han blev så lycklig som bara han kan bli, jag tror att han en sekund trodde att det eventuellt var han som vunnit 3 milen på skidor idag som jag härjade på. Får nog ta och sansa mig lite...

Gaston for runt i uppletanderutan och plockade fyra grejer på fyra skick. Nåt litet tugg såg jag nog men skönt att han är i form igen.

Egot har nu talat färdigt om sina superdogs. Lilla Saga spårar jättefint men tycker att de där pinnarna, dom kan hon ta själv som är där bakom. Hon plockade dock några så Emma fick möjlighet att belöna. Uppletandet tycker Saga är kul. Det är bara det att Sagas hjärna måste fatta att nu är det uppletande. Alltså någon form av tydlig signal måste tränas in.

Knuffa - ja, med risk för att ni ska tro att jag kopierar texten från föregående spårträning så - skötte sig donnan kalas!

När jag kom hem hamnade jag i soffan och somnade. Sov mig igenom 3 milen... Vaknade till och såg när Johan tog guldet. Straffet för att jag valde att åka till skogen är att näsan återigen satte igång att rinna. Helt sanslöst, hur kan det finnas något snor kvar. Men, men det är smällar man få ta när man väljer att åka iväg när man kanske skulle tillbringat ännu en dag i soffan. Men ärligt talat, hur kul är det???

Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0