En helt vanlig söndag - spår, tävlingsanmälningar, löpning och våfflor

Vilken dag det har varit. For ut i spårskogen med de svarte och var på plats kl 10.00. Jag snor ju idéer hej vilt och skäms inte ens så idag snodde jag Helenes att låta Gunde spåra upp mig. Det gick rätt hyfsat och han nosade upp sin matte. Jag är ju helt jäkla hopplös med mitt lokalsinne. Det är tamme tusan obefintligt. Idag igen lyckades jag nästan ligga som slut typ 10-15 meter från där Gunde började sitt spår. Han vindade ju så klart in sin knäppgök till matte men eftersom Martin och Emma inte hade en susning om var jag låg så hjälpte de honom genom att stå still till han tog upp spåret igen. Själv låg jag som en hopknycklad tidning i någon form av håla i marken. Herre gud, min rygg gick nästan av. Vinden blåste ju hit och dit och åt alla håll samtidigt. Nå ja, vi kör så nästa gång med för att kolla hur han gör då.

Saga spårade helt galet bra idag. Hon var så fokuserad på sitt spår så hon spårade ÖVER en pannkaksbit som var tänkt som en liten belöning  mitt i spåret. Snacka om tunnelseende eller tunnelnosande kanske man kan säga.

Knuffa, som varit risig i sin mage ett par dagar fick ett lite kortare spår men med vinklar och grejer. Hon gjorde en av de snyggaste spetsvinklar jag sett. Shit, som tåget på en räls liksom.

Gaston - ca 1 km långt spår - kalas! Inte konstigt jag blir frustrerad när jag ska gå bakom Gunde som inte alls spårar på samma sätt. Ja, idag var han för jädra go i spåret Gaston.

Vi kom hem och då fick jag ta tag i anmälningar till kommande spårtävlingar. Det blir inte så många, jag har visst lite annat för mig på helgerna framöver men jag slog till på 3 stycken = 750 spänn. Varför tror de att man är gjord av pengar de där som håller kulorna? Detta är alltså bara anmälningsavgift sen ska man ta sig dit också. Innan tävlingen har man ju dessutom lagt x antal mil på att åka och träna. Här får det bli prioritering och välja bort något annat.
Jag har visst anmält mig till en kurs för Mona Kjernholm, dessutom ska jag visst åka till Anders Kjernholm på fredag och sen är det en Gunde-helg med kullsyskonen i dagarna fyra i maj med MH och grejer. Upps, får nog prioritera bort en hel del tror jag.

När sedan värsta fy-vad-jag-smällt-iväg-pengar-ångesten tog över åkte jag med My till skogen. Vi och hundarna sprang 5 km. Jag nästan död, My knappt andfådd. No comments!

Du brorsan? Mmmm, what? Är hon inte lite pipig den där vi lever med? Mmmm, du vänjer dig... Skit i henne nu och spana om du ser nåt kul!


Sen åt vi våfflor...

Ha en härlig vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0