Oj, vilken vecka!

Måndag liksom bara svepte förbi. Tisdag då for jag, Emma och Helene till Anders Kjernholm. Vi har tränat för Mona flera gånger men hade hon inte någon tid över förrän om evigheter och vi ville ha hjälp NU! Jag är supernöjd med eftermiddagen hos Anders. Jag fick med mig tankar om min träning med Gunde och faktiskt som jag tänker använda mig av även med Gaston. Vi pratade inte mycket momentträning utan snarare engagemang i träningen. Nu är det ju rysligt bra om föraren är engagerad men alltihop faller ju ganska platt om inte hunden är speciellt engagerad. Fick skitbra tips som ska testas. Som en parantes så fick vi godkänt vad det gäller samarbete, trygghet och chefskap. Det känns ju ganska bra... hoppas Gunde uppfattade saken likadant bara.

Trevlig kille med många bra tankar. Det är märkligt det där hur hjärnan går igång på högtryck när jag är iväg så där. Tankarna flyger hit och dit. Jag försöker desperat få någon slags system i vad jag hör men jag behöver några dagar på mig innan tankarna omvandlats till "aha-nu-fattar-jag". Sen har jag säkert inte fattat allt ändå.

Idag har pojkarna G gjort sin matte superglad. Gaston larvade omkring i tillvaron ca 5-10 meter ifrån mig och mellan oss var Gunde när två kidar for iväg som spjut med rådjursgeten efter sig. Det bara susade till i gräset så stack de iväg. Kvar stod mina två fina killar och TITTADE!!! Va, coola matten som nästan fått hjärtsnörp lyckades lugnt och sansat säga. Kanon killar, kom så går vi. Fattar ni?!? Jippi, hurra, tadam vad kul! Önskar att den där surgubben som var på mig i skogen häromåret hade sett det hela... Han som frågade om jag tappat kopplet, jäkla sur gubbe som när jag väl kom hem kom farandes i sin fina bil och letade efter sina wachtlar som sprang omkring och jagade grannens kossor. Lite kul  när jag tänker på det. Tyckte INTE han...

Kolla vilken underbart söt bild jag fått, en liten Gaston ritad på datorn.  Tack snälla!


Har just fått en ny vän. Härligt!

Hej på er, nu ska jag tråkstäda klart!


Kommentarer
Postat av: Fia & Siri

Härligt att ni fick till en lyckad träning m A. kjernholm, ska bli spännande att höra med om detta.



Ja du I-m´M denna "lilla" konstnär är otrolig människa på många olika sätt, vilken go tjej!



2011-09-22 @ 23:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0