Gunde min Gunde

Tjihu, vilket superkul kurs vi går Gunde och jag. Igår när jag kom dit var jag verkligen inte på humör, riktigt jäkla tjurig kände jag mig. Så där äckligt tråkig som säkert ni aldrig är. Jag började med att gå in på teorin utan Gunde för han är så apjobbig med sitt pipande efter brudar. Då sitter alla där med sina hundar... hm... bita ihop eller bryta ihop. Men vad tusan, jag hämtade  Gunde och tamme tusan att grabben skötte sig strålande.

Igår testade jag lite grejer med Gunde som jag fick med mig från Anders Kjernholm och hur kul är det inte när Gunde bara gör det. Vi testade rutan för första gången ever i den hundens liv. Klart han började med att apportera en kona, de var ju skitfina. Om man inte ska apportera måste de vara någon form av target, typ tasstarget. Det gick så där kan jag säga med den tasstargeten. Snabbt insåg Gunde att nix, ingen bra idé. Jag shajpade in killen i rutan så han galopperade in från kanske 8 meters håll. Va??? Jag fattade knappt vad som hände. Jag tror lite att en gång är ingen gång så det ska bli ruskigt spännande när jag hittar mina egna konor och planterar ut dom i trädgården om han kommer ihåg vad han gjorde. Troligen inte... han har liksom ett teflonminne för tillfället. Det är som löningen ungefär, det bara rinner iväg.

Vad gjorde vi mer, jo vi kedjade ihop några moment kan man säga för att kolla av uthålligheten. Hi, hi, hi se till att göra grejer som de gör för en tia sa den goa Anneli. Jag kunde ju lägga ner direkt. Vi kom väl typ 3 steg i fria följet så hade väl Gunde glömt vad tusan vi höll på med. Gör om, gör rätt. Äh, vi fick till en liten kedja till slut så jag kunde belöna.

Jag är så himla glad över att jag anmälde mig till kursen.

Nu ska jag rasa ihop i soffan och göra absolut ingenting mer denna dag.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: FIA & SIRI

Du är go du I-M & jag står mig "slätt" imot dig & din erfarenhet & kunnande MEN nu "sätter jag ner foten " med bestämdhet.... och säger följande saker.... Eran "ingång" på plan var jättefin, erat ff var i mina ögon mkt bra och lilla G höll fin kontakt i 4 av 5 steg, rutan fixade killen jätte fint och jag är övertygad om att han kommer ihåg vad han ska göra när du testar nästa gång. Om du inte hittar dina koner så kommer jag med min å fixar en ruta åt er. När vi satt å fikade i stugan så märkte vi inte av G överhuvudtaget och när Siri gick förbi flera gånger så brydde han sig inte det minsta. Kort sagt är ni ett mkt bra team du & Gunde och det kommer att bli skitbra när ni kommer ut på tävlingsbanan!!

2011-09-28 @ 22:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0