Gunde 11 månader idag!

Goe, glade, galne Gunde är idag 11 månader. Helt galet! Han var ju lugn som en filbunke till han blev 10 månader då gick han in i en helt ny fas i sitt liv. Där är han kvar. Det är så himla kul att träna lydnad med honom så det inte är klokt. Han grejar på och hinner ju göra massor med grejer innan jag hinner tänka färdigt på första... Får vi ihop det här till att starta appell och lydnadsklass ett till våren så ska jag banne mig äta upp en stor fet bakelse.

Kolla vilket härligt kort uppfödar-Bittan gjort på Gunde, hans föräldrar och syskon. Superfint!



Idag har grabbarna varit ute i trädgården och haft lite engagemangövningar för sig. Vi tränade även explosiva starter - ja kära nån. Framförallt Gaston tycker alla nya grejer vi gör är skitkul. Tro jag det, inte gjort ett framåtsändande på snart en månad. Vi bara bustränar. Gunde fick göra lite av varje plus rutan.

Vi har även avverkat ett par timmar i skogen och då fick jag för mig att träna linjetag. Jag vill ha raka skick i uppletandet och både Gaston och Matisse har/hade raka skick vilket jag tror linjetagsträningen har bidragit mycket till. Då var det då Gunde. Han har mycket exter för sig och VAD det märks att jag inte tränat jakt med honom. Han blir alldeles till sig i tassarna. Tycker det är apkul och det blir lite för bra av allting men vi gnetar på. Plötsligt händer det och han kommer vara superlugn och fin när han ska fräsa iväg och hämta sin dummies. Undrar om jag fortfarande klarar av att gå i skogen då för det lär ta tid...

Jag vet i alla fall vad mycket av vår inomhusträning ska bestå av i vinter. Hålla-fast-och-inte-tugga-övningar. Nu du, Gunde Svahn Jonsson ska det bli ordning på dig och ditt tuggande. Skriver jag det här så måste jag ju ta tag i det. Eller hur?

Igår var jag hemma hos en jobbarkompis och himmel vad glad jag är att jag jobbar där jag jobbar. Vi har himla kul när vi träffas. Jag har träningsvärk i min mage och det är inte av sits up, det är av ett hysteriskt skrattande en hel kväll.

Imorgon blir det spårskogen för grabbarna G. Härligt!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Bittan

Finaste goaste barnen :-) Så duktig du är med dina killar :-) Jag verkar redan ha hamnat i vinterdvala!! Puss till Gunde & Kram till dig//Bittan

2011-10-14 @ 19:19:22
URL: http://www.bez-amis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0